BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szép Ferrari-rajt New Yorkban

A 48–52 dolláros sáv felső végére árazták be a Ferrari részvényeit, ezzel az olasz luxussportautó gyártója 893 millió dollárt szerzett értékpapírjainak tőzsdei bevezetésével. Az árfolyam repülőrajtot vett.

A Ferrari részvényeinek tíz százalékát adja el a maranellói cég fő tulajdonosa, a Fiat Chrysler Automobile (FCA), ebből a 9 százalékot megtestesítő 17,18 millió részvényt a befektetők kapkodhatják szét, a maradék egy százalékot pedig a kibocsátás szervezői vásárolhatják meg. A kereskedés szerdán indult a RACE kód alá sorolt Ferrarival. Az ünnepélyes eseményen a csengőket Sergio Marchionne FCA-vezér, a Ferrari fő tulajdonosát, az Agnelli családot képviselő John Elkann, valamint a cégalapító fia, a 10 százalékos pakettel rendelkező Piero Ferrari szólaltatta meg. Az árfolyam 52 dollárról indulva hamar elérte a 60 dollárt. A papír iránt a márkanévnek és a felkínált részvények alacsony mennyiségének köszönhetően élénk kereslet mutatkozik, főleg az után, hogy a tulajdonosok világossá tették: aki szeretne, most vásároljon be, mert később erre már nem lesz alkalma, több részvényt ugyanis nem terveznek eladni.

Bár a kiemelt érdeklődést nem feltétlenül támasztják alá az autógyártó kilátásai, ez cseppet sem zavarja a kibocsátással 893 millió dollárt kereső tulajdonosokat, akik az FCA márkái közül az Alfa Romeo, a Maserati és a Jeep fejlesztésére és globális forgalmazásukra fordítanak. A cél az évi 7 millió darabos forgalom elelérése 2018-ra, azaz a forgalom megduplázása. Erre 54 milliárd dolláros programot dolgoztak ki. A Ferrarinál is lesznek fejlesztések, a cég eddig a kereslet és a márka presztízsének egyensúlyban tartása érdekében hétezerben limitálta az évente legyártható sportautók számát, ezt 2019-re kilencezerre emeli.

Lesújtó ítélet a Tesláról

Tíz százalékot veszített árfolyamából a Tesla szerdán arra a hírre, hogy az amerikai Consumer Reports fogyasztóvédelmi magazin levette az S Modelt a megbízható s ezért vételre ajánlott autók listájáról. A 740 ezer autótulajdonos, köztük 1400 teslás részletes kikérdezésével felállított megbízhatósági rangsor élén a Toyota és a Lexus modelljei állnak. Érdekesség, hogy a japán cég épp tegnap jelentette be 6,5 millió autójának visszahívását a tűzveszélyes ablakemelők miatt. A Teslával szemben augusztusban semmilyen minőségi kifogást nem emeltek a hivatalos tesztelők, most a felhasználók kerültek sorra, ők zörgésekre, a töltésre, az érintőképernyő és a kilincs meghibásodására panaszkodtak.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.