BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Két számjegyű is lehet a bővülés

A jelentősebb szolgáltatók többsége két számjegyű bővülést vár a magyarországi piacon 2016-ra vonatkozóan. A szolgáltatások egyre összetettebbek, és a bankok újra építenének a kisebb ügyfelekre is.

Jelentős bővülést vár a faktoringpiacon a lapunknak nyilatkozó szolgáltatók többsége 2016-ra vonatkozóan. A Budapest Banknál közöltek szerint Kelet-Közép-Európában a növekedési ütem hasonlóan alakul, mint a nyugat-európai piacon, és várhatón az elkövetkező években is ez a trend lesz a jellemző, illetve akár meg is haladhatja azt, tekintettel arra, hogy ennek a finanszírozási formának most van felfutása a régiónkban.

Az is elmondható, hogy az EU-ban nagyjából 10 százaléknyi a faktorált forgalom hozzájárulása a GDP-hez, míg Magyarországon ez még hozzávetőlegesen három százalék. „A 15-20 százalék közötti folyamatos forgalomnövekedést reálisnak tartjuk az elkövetkező években a magyarországi faktoringpiacon, és a dinamikus növekedés elérését tűztük ki mi is célként megújított termékünkkel” – hangsúlyozták a hitelintézetnél. – Tekintve, hogy egyre inkább felismerik a vállalkozások ezt a szolgáltatást, illetve annak számtalan előnyét, a rövid finanszírozási formák között a faktoringpenetráció várhatóan tovább fog nőni – közölték lapunkkal az MKB Banknál. A növekedés mértékének egyik mozgatórugója – tették hozzá – mindenképp az EU-támogatások kifizetésének megelőlegezése lesz.

A nagyvállalati ügyfélkör a szolgáltatók szerint változatlanul domináns szerepet játszhat a forgalmon belül, ám a kis- és középvállalkozások számára is vonzóbbá tehető a konstrukció. Az OTP Kereskedelmi Faktoringnál elmondottak szerint a jegybanki növekedési hitelprogramban (NHP) a faktoring szerepeltetése segített fordítani a trenden, ám az NHP mostani kifutásával újra inkább a nagyobb ügyfelek kerülnek előtérbe. Az OTP Bank célja ugyanakkor – tették hozzá –, hogy kifejezetten kis- és középvállalkozói faktoring termékkel (egyszerű, gyors eléréssel) növelje a kkv-hitelállományt.

A Budapest Banknál közöltek szerint is egyre népszerűbb a nagyvállalatok körében a faktoring termék, ahol a finanszírozás, mérlegtisztítás mellett fontos a beszállítói programok közös kialakítása is. Viszont a kkv-szegmensben is, a klasszikus éven belüli forgóeszköz-finanszírozás mellett – vagy saját indíttatásból, vagy a beszállítói programokon keresztül – keresik az ügyfelek a faktoringlehetőségeket. „Azt tapasztaljuk, hogy minél ismertebb ügyfeleink körében a termék működése, illetve az, hogy milyen megoldást kínál, annál kevesebb fenntartás övezi, és ez magával hozza, hogy a nagyobb méretű vállalkozások is szívesen veszik igénybe a faktoring terméket, építik be finanszírozási forrásaik közé” – hangsúlyozták a hitelintézetnél.

A CIB Faktor szakértői szerint az ügyfelek méretét nagyban befolyásolja, hogy a faktoringcég milyen mértékben tudja kiszolgálni egy nagyvállalat igényeit. A CIB tapasztalatai szerint a nagyvállalati ügyfeleknek fontos szempont a kockázatátvállalás és a követelés management szolgáltatások, ezért a bank ezekre fektet nagy hangsúlyt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.