Jelentős bővülést vár a faktoringpiacon a lapunknak nyilatkozó szolgáltatók többsége 2016-ra vonatkozóan. A Budapest Banknál közöltek szerint Kelet-Közép-Európában a növekedési ütem hasonlóan alakul, mint a nyugat-európai piacon, és várhatón az elkövetkező években is ez a trend lesz a jellemző, illetve akár meg is haladhatja azt, tekintettel arra, hogy ennek a finanszírozási formának most van felfutása a régiónkban.
Az is elmondható, hogy az EU-ban nagyjából 10 százaléknyi a faktorált forgalom hozzájárulása a GDP-hez, míg Magyarországon ez még hozzávetőlegesen három százalék. „A 15-20 százalék közötti folyamatos forgalomnövekedést reálisnak tartjuk az elkövetkező években a magyarországi faktoringpiacon, és a dinamikus növekedés elérését tűztük ki mi is célként megújított termékünkkel” – hangsúlyozták a hitelintézetnél. – Tekintve, hogy egyre inkább felismerik a vállalkozások ezt a szolgáltatást, illetve annak számtalan előnyét, a rövid finanszírozási formák között a faktoringpenetráció várhatóan tovább fog nőni – közölték lapunkkal az MKB Banknál. A növekedés mértékének egyik mozgatórugója – tették hozzá – mindenképp az EU-támogatások kifizetésének megelőlegezése lesz.
A nagyvállalati ügyfélkör a szolgáltatók szerint változatlanul domináns szerepet játszhat a forgalmon belül, ám a kis- és középvállalkozások számára is vonzóbbá tehető a konstrukció. Az OTP Kereskedelmi Faktoringnál elmondottak szerint a jegybanki növekedési hitelprogramban (NHP) a faktoring szerepeltetése segített fordítani a trenden, ám az NHP mostani kifutásával újra inkább a nagyobb ügyfelek kerülnek előtérbe. Az OTP Bank célja ugyanakkor – tették hozzá –, hogy kifejezetten kis- és középvállalkozói faktoring termékkel (egyszerű, gyors eléréssel) növelje a kkv-hitelállományt.
A Budapest Banknál közöltek szerint is egyre népszerűbb a nagyvállalatok körében a faktoring termék, ahol a finanszírozás, mérlegtisztítás mellett fontos a beszállítói programok közös kialakítása is. Viszont a kkv-szegmensben is, a klasszikus éven belüli forgóeszköz-finanszírozás mellett – vagy saját indíttatásból, vagy a beszállítói programokon keresztül – keresik az ügyfelek a faktoringlehetőségeket. „Azt tapasztaljuk, hogy minél ismertebb ügyfeleink körében a termék működése, illetve az, hogy milyen megoldást kínál, annál kevesebb fenntartás övezi, és ez magával hozza, hogy a nagyobb méretű vállalkozások is szívesen veszik igénybe a faktoring terméket, építik be finanszírozási forrásaik közé” – hangsúlyozták a hitelintézetnél.
A CIB Faktor szakértői szerint az ügyfelek méretét nagyban befolyásolja, hogy a faktoringcég milyen mértékben tudja kiszolgálni egy nagyvállalat igényeit. A CIB tapasztalatai szerint a nagyvállalati ügyfeleknek fontos szempont a kockázatátvállalás és a követelés management szolgáltatások, ezért a bank ezekre fektet nagy hangsúlyt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.