A Ferrari részvényeinek bevezetése alkalmából tűzpirosba öltözött a milánói tőzsde. A részvényeket egyenként valamivel több mint 43 eurós áron kezdték jegyezni, de a nemzetközi piacok esése miatt a jegyzést hamar fel kellett függeszteni.
A tőzsdei jegyzés elindulásának tiszteletére a milánói tőzsde bejárata előtt felsorakoztak az Enzo Ferrari által 1947-ben alapított sportkocsigyár legismertebb modelljei, közöttük a legutolsóként született F12-es is. Sergio Marchionne a Ferrari és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) elnöke "történelmi fejezetnek" nevezte a Ferrari tőzsdei bevezetését az olasz tőzsdére. Hangsúlyozta, hogy a Ferrari mostantól elvált a 2014-ben alakult FCA-tól és önálló piaci szereplővé vált.
A Ferrari tíz százalékát a cégalapító Enzo fia, Piero Ferrari birtokolja, tíz százalék tavaly óta forog a New York-i tőzsdén, a maradék nyolcvan százalék eddig az FCA tulajdona volt. A Ferrari önálló tőzsdei jegyzése a luxusmárkának számító sportautógyár piaci erősítését szolgálja. A Ferrari önállósításával az FCA egyrészt el akarja különíteni ezt a márkát a konszern tömegtermékeitől, másrészt a bevételből támogatni akarja az Alfa Romeo, a Maserati és a Jeep márka felfuttatását.
A Ferrari szándékosan korlátozza autógyártását, jelenleg évi 7 ezer darabra, de azt tervezi, hogy 2019-re 30 százalékkal, 9 ezerre emeli ezt a számot. A Ferrari bevétele az idei harmadik negyedévben 720-730 millió euró, nyeresége pedig 210-215 millió euró körül alakult.
A tőzsdei jegyzés jelentőségét bizonyította, hogy a Ferrari milánói bemutatkozásán jelen volt Matteo Renzi olasz miniszterelnök, aki köszönetet mondott Sergio Marchionnénak az FCA-csoport olaszországi befektetéseiért. Matteo Renzi példaértékűnek tartotta, hogy a 2016-os olaszországi gazdasági esztendő éppen a Ferrari tőzsdei bevezetésével kezdődött és hasonló "szárnyalást" remélt az itáliai gazdasági élet többi ágazatától is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.