Árainak csökkentésével és szolgáltatásainak szélesítésével, testre szabásával magyarázza a Ryanair, hogy a decemberrel zárult negyedében valamennyi fontos mutatóján lényegesen javítani tudott. Az átlagos jegyárakat mindössze egy százalékkal mérsékelték, de még ezzel a szerény kedvezménnyel is mágnesként tudták magukhoz vonzani az utasokat. Járataikon az egy évvel korábbihoz képest ötödével utaztak többen, a cég összesen 25 millió embert szállított. A 4,1 milliónyi pluszban eladott jegy döntően járult hozzá ahhoz, hogy az ír fapados adózás előtti nyeresége 49 millióról 103 millió euróra ugrott. Az 1,33 milliárd eurós bevétel 17 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Michael O’Leary vezérigazgató közleményében üdvözölte a számokat, az anyagi sikert saját „jóárasított” üzletpolitikájukra vezette vissza, amellyel új ügyfelek millióival ismertethették meg a cég szolgáltatásait. Közülük is az újonnan bevezetett (fizetős) kényelmi szolgáltatásokat, amelyekkel az utasok elégedettségét és saját profitjukat egyaránt növelni tudták. O’Leary szerint a novemberi párizsi terrorakció miatt visszaeső utazási hajlandóságra is jól reagáltak, még lejjebb vitték egyes járataikon az árakat, s erre volt is fogadókészség az ügyfelek részéről.
Az alacsonyabb árak mellett az 5 százalékkal lefaragott üzemeltetési költségek is a Ryanair kezére játszottak. A kiadások 40 százalékát kitevő üzemanyagköltség – pontosabban az egy utasra számított kerozin – a negyedév során 10 százalékkal csökkent.
Foglalásaik alapján a lendület kitart a most folyó – egyben üzleti évüket záró – negyedévben is. Ebben a három hónapban az utasforgalom 26 százalékkal emelkedhet, azt eredményezve, hogy az egész éves forgalmat tekintve a 2014-es 90,6 millió után 106 millióval zárják az évet. Az adózott éves eredményt az 1,17–1,23 milliárd eurós sávba várják. Az írek a befektetőikre is gondoltak: szeptemberig 800 millió euró értékben vásárolják vissza részvényeiket, ezzel 4 milliárdra emelte a 2008 óta számukra visszajuttatott összegeket. A cég árfolyama az utóbbi 12 hónapban 39 százalékkal nőtt, jelenleg a piaci értéke 18,4 milliárd eurós.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.