Az elemzői várakozásokat felülmúló 1,24 milliárd dolláros profitot ért el a decemberrel zárult negyedévben a Coca-Cola. Forgalma eközben 8 százalékkal 10 milliárd dollárra esett, ami nem meglepő, hisz bevételeinek mintegy fele külföldről származik, és a dollár erősödése negatívan hat a hazavitt jövedelmeire. Az üdítőital-gyártó elsősorban a brazil és az orosz piacon mutatkozó recesszióra és a kínai lassulásra panaszkodik, de az európai és a japán fogyasztással sincsen megbékülve – írja a MarketWatch. Az eladott italmennyiség viszont 3 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.
Elsősorban a buborékmentes italok, a tea, a palackozott víz és a tejfélék fogytak jól, de a szénsavas italoknál is volt 2 százalékos bővülés. Hazai piacán is 3 százalékkal nőtt a forgalma, annak a trükknek is köszönhetően, hogy csökkentették a kiszerelési mennyiséget, de az árat már kisebb mértékben vitték lejjebb. A januárban kezdődött üzleti évtől azt várják, hogy forgalmuk és egy részvényre eső nyereségük is 4-6 százalékkal nő (változatlan árfolyamon számolva).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.