Az MNB 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Budapest Bankra, annak a személyi kölcsöneivel kapcsolatos jogsértő kereskedelmi kommunikációja miatt. A hitelintézet számos hirdetésében nem megfelelő módon tette közzé a teljes hiteldíj-mutatót.
A jegybank korlátozott terjedelmű fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott le a Budapest Banknál. A vizsgálat megállapította, hogy a Budapest Bank több esetben szabálytalanul járt el személyi kölcsöntermékeit népszerűsítő kereskedelmi kommunikációja – elektronikus és médiahirdetései – során. A hitelintézet ugyanis nem megfelelő módon (vagyis feltűnően, a hirdetés főszövegével azonos nagyságban) tüntette fel a hitelhez tartozó teljes hiteldíj-mutató mértékét, valamint nem szerepeltette a megadott reprezentatív példában a jogszabályban meghatározott valamennyi tartalmi elemet - közölte az MNB.
A jogsértések miatt az MNB kötelezte a hitelintézetet a THM értékének jogszabályszerű, a reprezentatív példa valamennyi tartalmi elemét szerepeltető feltüntetésére, s e mellett 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a bankkal szemben.
A bírság kiszabása során az MNB figyelemmel volt a szabályszegések súlyosságára és ügyfelekre gyakorolt hatására, az annak révén elért vagyoni előnyre, a szabályok megsértésének ismétlődésére és gyakoriságára. Súlyosító körülménynek számított a megjelentetett hirdetések számossága, a különféle kommunikációs csatornákon való közzététele.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.