Lelassult az utóbbi két évben az internetes folyószámlák térnyerése Magyarországon: 2015 első kilenc hónapjában számuk mindössze 77 ezerrel – 0,9 százalékkal – emelkedett. Mindezek alapján a netes kapcsolattal is hozzáférhető számlák aránya szeptember végére 78,7 százalékot ért el a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint, ami alig egy százalékponttal magasabb, mint a 2014 végi 77,5 százalék. Persze annak tükrében, hogy a banki folyószámlák mennyisége 2012 óta gyakorlatilag folyamatosan csökken Magyarországon, ez nem rossz eredmény: ám ha nem történik váratlan fordulat, arra lehet számítani, hogy az internetes folyószámlák aránya 80 százalék körül stabilizálódhat a következő években.
Ráadásul a netes számláknak a pénzforgalomban képviselt súlya sem növekszik túlságosan gyors mértékben. Az MNB adatai szerint, bár a netes és mobiltelefonról indított átutalási forgalom a darabszám alapján 11,9 százalékkal nőtt a 2015 szeptemberéig tartó egy év alatt, a tranzakciók összértéke csak 3,5 százalékkal emelkedett. Ehhez képest a teljes forintátutalási forgalom a darbszám alapján 2,9, a mennyiség szerint pedig közel 5 százalékkal nőtt ugyanebben az időszakban. Mindez azt jelenti, hogy az internetes átutalási forgalomban csak a tranzakciószám nő jelentősen, a volumen bővülése még el is marad a teljes piacétól.
Érdekes viszont, hogy azok a lakossági ügyfelek, akik rendelkeznek már netbanki szerződéssel, többnyire elégedettek a szolgáltatással, és az átlagnál jóval sűrűbben igénybe is veszik. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. tavaly közzétett kutatási eredményei szerint az internetet használók többsége a bankügyeinél sem mondana le a számlakezelés kézenfekvő módjáról: a netezők 68 százaléka lényeges szempontnak tartja bankja kiválasztásakor, hogy az kínál-e internetes ügyintézésre lehetőséget adó felületet. Így az online bankolás a költségek és az ügyintézés minősége után a legfontosabb bankválasztási kritériummá nőtte ki magát az online világra nyitott célközönségben. Az NRC szerint feltűnő az is, hogy az online hozzáférés lényegesen gyakoribb kapcsolatfelvétellel jár: a legalább havonta netbankolók aránya a banki ügyfelek között 42 százalékos, több mint másfélszerese a havonta bankfiókban intézkedőkének, sőt minden tizedik, szerződéssel rendelkező ügyfél minden héten belép internetbankjába, ami a személyes megjelenésnél csaknem elképzelhetetlen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.