A piaci verseny áldozata lehet a Yahoo: az internet egykori úttörője hamarosan szó szerint darabokra hullhat, miután a társaság vezetése közölte, hogy április 11-ig várja az ajánlatokat az egyes üzletágaira a potenciális befektetőktől.
Az utolsó komoly felvásárlási sztori 2008-ban volt a Yahoonál, akkor 45 milliárd dollárt adott volna érte a Microsoft. A felvásárlás meghiúsult, de ezután szoros együttműködésbe kezdett a Microsoft és a Yahoo a keresések és az internetes hirdetések terén, és a jó kapcsolat a mai napig megmaradt. A Yahoonak három igazán értékes eszköze van. Az egyik az Alibaba-részesedés, a másik az internetes üzletág, a harmadik pedig a Yahoo Japan-tulajdonrész. Készpénz is van a cégben: december végén a nettó készpénzállomány 5,6 milliárd dollárra rúgott.
Az „alaptevékenységnek” számító internetes divízió magában foglalja a keresési üzletágat, a híroldalakat (Yahoo Finance, Yahoo Sports, Yahoo News) és a Yahoo Mailt. Az oldalakat havonta több mint 200 millió egyedi felhasználó látogatja, és a társaság számos felvásárlással erősítette az elmúlt években az üzletágat; a legnagyobb akvizíció a Tumblr megvásárlása volt 1,1 milliárd dollárért. A felvásárlásokkal megszerezett érdekeltségek és a Yahoo szolgáltatásainak egymilliárdra rúgó globális felhasználói bázisa a becslések szerint mintegy 5,2 milliárd dollárt érhetnek.
A Yahoo és az Alibaba közötti kapcsolat 2005-ig nyúlik vissza, amikor a két cég stratégiai együttműködésre lépett. Az Alibaba akkor átvette a Yahoo kínai tevékenységét, cserébe részvényeket adott az amerikai internetes cégnek. Jelenleg 384 millió Alibaba-részvénnyel rendelkezik a Yahoo, ez a kínai online kereskedelmi óriás jelenlegi árfolyamával számolva 30 milliárd dollárt ér. A tényleges érték ennél pár milliárd dollárral kevesebb lehet, ugyanis az eladást jelentős adófizetési kötelezettség terhelné. A japán leányvállalatban még 35 százalékos részesedése van a Yahoonak, ennek értéke a társaság jelenlegi piaci kapitalizációja alapján közel 8,5 milliárd dollárra rúghat.
A Yahoo piaci kapitalizációja 30 milliárd dollár körül mozog jelenleg, ami azt jelenti, hogy szétdarabolva, külön értékesítve az eszközök többet érhetnek, mint amennyit most a cég ér. Az internetes üzletág beárazása a legbizonytalanabb, de csak az Alibaba-részesedés, a Yahoo Japan-részesedés és a készpénzállomány összértéke magasabb, mint a Yahoo kapitalizációja.
Jelentkezők pedig vannak, a spekulációk szerint kockázatitőke-társaságok, távközlési cégek (például a Verizon és az AT&T) mellett a Walt Disney is érdeklődhet a Yahoo egyes elemei iránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.