A mostani kiárusítás összefüggésben van azzal, hogy az Európai Bizottság tavaly decemberben azzal a feltétellel hagyta jóvá a 2014 végétől szanálás alatt álló MKB reorganizációját, ha annak részeként a hitelintézet szigorú költségcsökkentési programot hajt végre. Alig két hónapja értékesítette a bank balatonfüredi oktatási és szabadidőközpontját.
Nem tartják magasnak az újságban meghirdetett úszóalkalmatosságok 60 milliós kikiáltási árát a Világgazdaságnak név nélkül nyilatkozó szakértők. Különösen hogy azok döntő többsége – az MKB Üzemeltetési Kft. illetékesének tájékoztatása szerint – forgalomképes, az utóbbi években folyamatosan használták őket, versenyeken indultak velük. A Sudár Regatta Racing típusú hajó például a tavalyi Kék Szalagon is hasította a vizet. Csupán az egyszemélyes, DN típusú, fából készült, körülbelül 30 éves jégvitorlás áll évek óta szétszedve – de a kft. szerint látszólag sérülésmentesen – a tárolóban.
Az MKB-s csomag legértékesebb darabjának szakértők a Krajcár nevet viselő, 1999–2000-ben épített 70-es Balatoni Cirkálót tartják. Egy ugyanilyen fajtát január közepén közel 25 millióért hirdettek meg az interneten, de ennyiért nem kelt el, ezért levitték az árát 15 millióra, ezen már vannak érdeklődők. A versenyeken bizonyított másik MKB-s hajó, az Elan 331 típusát mások 28,5 ezer euróért, azaz durván 9 millióért kínálják, az 1993-ban épített Dixie 32-es irányára pedig 7,6 millió. A többi MKB-s hajó reális ára szakértők szerint egyenként 1,5–4 millió között mozoghat.
Igaz, a vételárat az olyan tényezők is befolyásolhatják, hogy mikor épült a hajó, van-e motorja, valamint hogy rendelkezik-e érvényes hajólevéllel. Márpedig a 28 hajóból mindössze kettő – a Balatoni Cirkáló és a Dixie 32 – építési ideje szerepel a pályázati felhívásban, a többiek ezen adatai a hajólevelekből sem derülnek ki. Mi több, a Földvár II. nevű vitorlás kishajó és a tizenkét Kalóz típusú vitorlás esetében még az építtető sem ismert. A másik 13 hajó közül a legtöbbet, négyet a Style Jacht Kft., hármat a Navalia Kft. alkotott meg.
Érvényes hajólevéllel 11 vitorlás rendelkezik, közülük azonban kettőé a pályázat benyújtásának a határideje előtt lejár. Négy hajóé pedig már le is járt, míg a tucatnyi Kalóz vitorlás hajólevele nincs is érvényesítve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.