BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üti a Festipay a bankkártyát

Két számjegyű mértékben emelkedett az eddig lezajlott hazai fesztiválokon a tranzakciók száma. A készpénzmentes vásárlást szeretik a bulizók, a saját bankkártyájukat viszont félnek használni.

Akár 7 millió alkalommal is vásárolhatnak a bulizók az idén a hazai fesztiválokon – jelentette be néhány napja a Sziget, a MasterCard és a Festipay. Ez 27 százalékos növekedés tavalyhoz képest. A forgalom dinamikusan nő azóta, hogy 2010-ben a Szigeten bevezették a készpénzmentességet. A legnagyobb hazai fesztiválok 90 százaléka ma már készpénzmentes, a Sziget Szervezőiroda rendezvényein is vagy érintésmentes bankkártyával, vagy pedig úgynevezett fesztiválkártyával lehet fizetni a vendéglátóhelyeken. A fesztiválkártyát az idén a Festipay adja, amelynek két tulajdonosa a Sziget Kft. és a Cardnet Zrt.

Az eddig lezajlott fesztiválok forgalma már részben alátámasztja a növekedéssel kapcsolatos várakozásokat. A Balaton Soundon 2016-ban 20 százalékkal költöttek többet a bulizók, mint tavaly. A tranzakciók száma 15 százalékkal emelkedett az idén, és meghaladta a 650 ezret – közölte lapunkkal a Festipay. Ebben persze az is szerepet játszhatott, hogy a látogatók száma is növekedett. A soproni Volton is többször kerültek elő a fesztiválkártyák és a bankkártyák, a látogatók összesen több mint 520 ezer alkalommal fizettek a plasztiklapokkal a helyi egységekben, ami két számjegyű növekedés tavalyhoz képest.

Érdekesség, hogy bár egyre több embernek van a tárcájában érintésmentes bankkártya, ez a fizetési eszköz viszonylag ritkán kerül elő a fesztiválokon. Március végén Magyarországon több mint 5 millió bankkártya, vagyis a készpénz- és fizetési funkcióval is rendelkező plasztiklapok több mint 60 százaléka volt érintőkártya. A fesztiválokon ezzel is lehet fizetni, a Soundon azonban a bulizók csupán 10 százaléka használt bankkártyát, a többiek Festipayjel fizettek. A Volton is nagyjából csak minden ötödik számlát egyenlítettek ki bankkártyával. Az igazsághoz persze hozzátartozik az is, hogy a bankkártyahasználat aránya folyamatosan nő. 2015-ben például a Soundon csak minden 15. fesztiválozó fizetett még bankkártyával, és a Volton is csupán 14 százalék volt az arányuk.

A fesztiválkártya népszerűségének az lehet az oka, hogy a bulizók szeretnék ellenőrizhető módon biztonságban tudni az elkölteni tervezett pénzüket – magyarázta a Festipay. Sokan azért váltják ki a fesztiválkártyát a bankkártyájuk mellé, mert nem szeretnének túl sokat költeni a bankszámlájukról.

Jön a Prepaid kártya

A tervek szerint a Festipay Prepaid kártya a Sziget Fesztiválon debütál majd. Százötven euróig egyszeri alkalommal bárki bármikor feltöltheti a plasztiklapot, aki nagyobb összeget szeretne a kártyára tenni, vagy többször is feltöltené, annak regisztrálnia kell a kártyáját. Aki a könnyített regisztrációt választja, vagyis nem azonosítja magát fényképes igazolvánnyal, 2500 eurót költhet évente a kártyával, aki teljes ügyfél-azonosítást vállal, vagyis igazolvánnyal azonosítja magát, 15 ezer euróig töltheti fel évente a plasztiklapot.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.