Nem véletlenül hívják a Wizz Airt Kelet-Közép-Európa „Ryanairjének”. A több mint húszéves múltra visszatekintő ír fapados légitársaság üzleti modellje mutatta a követendő példát a magyar gyökerű Wizz Air megalapításakor, amely hasonló sikersztorit futott be eddig, mint nyugati versenytársa. A követendő példa adott, és láthatóan van is hova fejlődnie a Wizz Airnek, hogyha akkorára akar nőni egyszer, mint a vetélytárs. Az utasforgalom tekintetében ugyanis a Ryanair mintegy ötször akkora, mint a magyar alapítású légitársaság: nemrég átlépte a 100 milliós álomhatárt a tizenkét hónap alatt szállított utasok számát tekintve. Természetesen a nagyobb utasforgalmat nagyobb flottával és nagyobb kapacitásokkal tudják csak kiszolgálni. A Ryanair flottája jelenleg már több mint 350 Boeingből, míg a Wizz Air flottája 71 darab Airbusból áll. De ez a szám dinamikusan növekedhet a következő években, a Wizz Air ugyanis azt tervezi, hogy A320-as gépeit A321-esekre cseréli le, így nyolc év múlva már szinte csak az új gépekből áll majd a légitársaság flottája. Ez pedig, kedvező működési környezet esetén, pozitívan hathat a cég teljesítményére. Az új gépekkel ugyanis több utast lehet szállítani, így az egy utasra eső költségek tovább csökkenhetnek.
Arról nem is beszélve, hogy a több utas több bevételt is jelent, így a Wizz Air elkezdhet felzárkózni az árbevétel területén is a Ryanairhez, előbbi vállalat egyébként kicsivel több mint 1,4 milliárd eurós árbevételt, míg utóbbi cég közel 6,5 milliárd eurós árbevételt ért el az előző üzleti évben. Az biztos, hogy érdemes belehúznia a Wizz Airnek, hiszen a Ryanair az előző üzleti évben több mint 1,2 milliárd eurós nettó eredményt, míg a magyar gyökerű fapados légitársaság 224 millió
eurós nettó eredményt produkált.
Ugyanakkor az elmúlt évek sikersztorija és az optimista várakozások ellenére a befektetők láthatóan elbizonytalanodtak, a brit népszavazás óta több mint 23 százalékot zuhant a Wizz Air árfolyama, és technikai alapon úgy tűnik, hogy lehet még tér lefelé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.