A Raiffeisen Bank 6 milliárd forintos nyereséggel zárta az idei első félévet. Ennek közel egyharmadát egy egyszeri tétel, a Visa Europe eladása hozta, abból ugyanis a bank 1,9 milliárdos rendkívüli bevételt könyvelhetett el.
Emellett az is javította az eredményt, hogy a hitelintézet a tavalyi évhez viszonyítva 19 százalékkal mérsékelte költségeit. Nem teljesítő hitelállománya – jelentős részben mind a lakossági, mind a vállalati hitelportfolió megtisztításának köszönhetően – 29 százalékkal, 86 milliárdra csökkent, míg önkormányzati ügyfeleiknél az játszott szerepet, hogy az állam átvállalta a helyhatóságok banki hiteltartozásait és azokat az Államadósság Kezelő Központ előtörlesztette.
Eközben a feltételezettnél kevesebb ügyfél hagyta el a Raiffeisent, amit a vezérigazgató a fiókhálózat tavalyi optimalizálásának tud be. A bank a jelzáloghitel-piacra is belépett, a Családi Otthonteremtési Kedvezmény (CSOK) programjában való részvétel mellett öt évre rögzített kamatozású lakáshiteleket kínál elsődleges és prémium klienseinek. Többek között e kör igényei miatt fejlesztik folyamatosan a digitális szolgáltatásokat is, aminek eredményeként áprilisban elindult a hitelintézet új weboldala.
Wiedner szerint a jövőben a hosszú távú ügyfélkapcsolatok építése és az üzleti aktivitás, valamint a bevételek növelése a fő céljuk. Nem terveznek további leépítéseket, a Raiffeisen tőkehelyzete jó, a tőke- és likviditás mutatói kedvezőek, a stratégiájuk működik – állította a vezérigazgató. A következő időszakban tovább fejlesztik a digitális szolgáltatásokat és próbálják növelni a hatékonyságot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.