A harmadik negyedévben ötödével, 22,45 milliárd dollárra nőtt a Google anyavállalata, az Alphabet forgalma az egy évvel korábbihoz képest. A bevétel túlnyomó része a hirdetésekből származik, ebből a július–szeptemberi időszakban 19,82 milliárd dollár bevétele származott a cégnek.
Ruth Porat pénzügyi igazgató az eredmények kapcsán közölte, hogy a mobilos, valamint a videókhoz kapcsolódó hirdetések meghatározó szerepet játszottak a harmadik negyedéves eredményekben. A vállalat, illetve partnereinek felületein megjelenített reklámok 33 százalékkal több kattintást hoztak a szeptemberrel zárult három hónapban, mint egy évvel korábban, és ez a növekedés elsősorban a mobilos felhasználóknak volt köszönhető.
Míg pár éve az elemzők és a befektetők még attól tartottak, hogy a mobilforradalmat nem tudja majd lekövetni a Google, addig napjainkra bebizonyosodott, hogy az Android operációs rendszernek, illetve az okostelefonok jelentős részére előre telepített szolgáltatásainak – térkép, kereső, YouTube – köszönhetően sikerrel vette ezt az akadályt is. Az IDC szerint a világon működő okosmobilok 87 százaléka dolgozik a Google operációs rendszerével, míg a digitális marketinggel foglalkozó Merkle elemzése szerint a mobil-keresőpiac 95 százalékát uralja a társaság. A The Wall Street Journalnak nyilatkozó elemzők úgy vélik, hogy a Google teljes hirdetési bevételének felét adhatja már a mobilszegmens. Erre vonatkozó pontos adatokat ugyan nem tett közzé a cég, ám a mobilokon futtatott keresések száma már tavaly meghaladta a személyi számítógépeken indítottakét.
A mobilkészülékek felértékelődése kihívást is jelent a vállalat számára. A mobilos reklámok ugyanis általában olcsóbbak, mint a számítógépeken futók, így jelentős mértékben csökken az ár, amit a hirdetők átlagosan fizetnek, a harmadik negyedévben például éves összevetésben 11 százalékos volt a visszaesés ebben a mutatóban. Ennek ellenére az Alphabet nyeresége a július–szeptemberi időszakban 5,06 milliárd dollárra nőtt, ami 27 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Ez a teljesítmény azért is figyelemre méltó, mert az egyéb üzletágak – többek között a Google Fiber nagy sebességű internetszolgáltatás és az okostermosztátokat gyártó Nest – alig 197 millió dolláros bevétel mellett 865 milliós veszteséggel zárták a harmadik negyedévet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.