Az amerikai fogyasztóvédelmi hivatalnál még december elején sérelmezték aggódó szülők a brit Genesis Toys által gyártott és világszerte forgalmazott okosjátékok adatkezelési eljárását. A gyártó egyes termékei adatokat gyűjtenek a gyermek kedvenc ételéről, iskolájáról, kedvenc tévéműsoráról és játékáról, kérik a gyermekek és a szülők nevét.
Emellett az interaktív robotok és babák olyan információt is feldolgoznak, mint a saját GPS-koordinátájuk, valamint hangfelvételeket is továbbítanak harmadik fél által üzemeltetett szerverekre. A Genesis Toys olyan okosjátékokat gyárt, amelyeket mobiltelefonra vagy tabletre letöltött alkalmazással, esetenként hanggal, gesztusokkal lehet irányítani, és amelyek az internetre csatlakoznak. Tulajdonosukat és szüleiket a nevükön szólítják, és a gyermek preferenciái szerint társalognak, játszanak vele.
A hangfelvételeket a gyártó egy felhőszolgáltatónak továbbítja, amely a parancsok valós idejű elemzése után visszaküldi a megfelelő válaszokat. Az adatok továbbítását, azok feldolgozását a gyártó nem titkolja, de elrejti a használati feltételek hosszú és szövevényes leírásában. A szerződési feltételek azonban elárulják, hogy a hangfelvételeket feldolgozó Nuance vállalat marketingcélokra is használhatja az adatokat.
A G Data elemzésében a konkrét eset kapcsán rámutatott arra is, hogy az internetre kötött összes tárgy felhasználható kémkedésre vagy személyes információk megszerzésére. Egy másik játékgyártó, a Vtech szervereiről tavaly több ezer gyermek adata szivárgott ki. A cég az incidens után módosította az általános szerződési feltételeit, és a hasonló esetek felelősségét a szülőkre hárította. Az interaktív Hello Barbie gyártóját, a Mattelt pedig tavaly karácsonykor azért kritizálták, mert nem kellőképpen titkosítva továbbította az adatokat a felhőbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.