Újabb négy, vezető beosztású munkatársától vált meg az amerikai Wells Fargo óriásbank. Az alkalmazottaknak a számlabotrány néven elhíresült bűnügy miatt kellett szedniük a sátrofájukat. Mint azt korábban megírtuk, a Wells Fargo olyan ösztönzési rendszert vezetett be, amely azokat az alkalmazottakat jutalmazta, akik minél több számlát nyitottak. 2011 és 2016 márciusa között, a lebukásig 5300 alkalmazottjuktól váltak meg, elsősorban gyengébb teljesítménymutatóik alapján. Ezzel viszont éppen arra ösztönözték a dolgozóikat, hogy a munkahelyük megőrzése és bónuszuk növelése érdekében tiltott útra tévedjenek, sorra nyissák a kamu bankszámlákat meglévő ügyfeleik nevére, azon forgalmat generáljanak, s bezsebeljék az ezek után járó pluszpénzeket.
A botrány óta a bank vezetése komoly vezéráldozatokat hozott, de valószínűleg ez kevés lesz, miután az első csoportos keresetet ugyanis már beadták a megkárosított ügyfelek Utah államban. Csalással, a magánszféra megsértésével, hanyag kezeléssel, szerződésszegéssel vádolják a bankot, kérik a tévesen felszámított díjak, az "érzelmi megrázkódtatással" járó károk és a jogi költségek megtérítését.
A független felügyelet is leszerepelt az ügyben, ugyanis több mint kétmillió „fantomszámla” egyszerűen fel sem tűnt nekik, ígyegy átlagos Wells Fargo ügyfél nevére hat bankszámla jutott. Az ügy végül a szaporodó foygasztóvédelmi panaszok miatt robbant ki, sokan ugyanis amiatt panaszkodtak, hogy hitelképességi besorolásuk romlott, „köszönhetően” a meghatalmazásuk nélkül nevükre írt kamu hitelkártyáknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.