Szeptemberben a Digi várhatóan megjelenik a magyar mobiltelefon-piacon, amelyen most három nagy szereplő osztozik. Az előfizetői bázis tekintetében a Magyar Telekom 2016 szeptemberében 46,8 százalékos, a Telenor 28,2 százalékos, a Vodafone pedig 25 százalékos részesedéssel rendelkezett a már túltelített piacon. A KSH adatai szerint tavaly 9,83 millió főre 11,1 millió előfizetés jutott itthon, tehát meglehetősen nagy kihívással kell szembenéznie a szolgáltatónak.
A Digi mobilpiacra való lépését nagymértékben befolyásolja a vezető márkák aránylag magas tarifája. Ezért új szereplőként termékportfólióján belül valószínűleg a korlátlan hangforgalmon alapuló csomagokra fekteti majd a hangsúlyt (ezek aránya alacsony a magyar piacon), miközben feltehetően nem feledkezik meg a már meglévő hazai ügyfeleiről sem. 2017. februári adatok alapján a Digi a kábeltelevíziós piacon 23,7 százalékos, a vezetékestelefon-piacon (ahogy a széles sávú internet-előfizetések tekintetében is) 11,8 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett. Mindez azért fontos, mert a Digi mobilszolgáltatása egy jól ismert márkanév által kitaposott úton indul el.
A román mobilpiacon 2014-ben kezdett aktív terjeszkedésbe a cég, ott negyedik belépőként. Két év alatt 12 százalékos piaci részesedést ért el az agresszív árpolitikának, valamint a meglévő előfizetőknek szóló kombinált csomagoknak köszönhetően. A román piacon megvalósult forgatókönyv alapján, ha a Diginek sikerülne két év alatt közel 10 százalékos piaci részesedést szereznie, az a jelenlegi bevételi viszonyok mellett körülbelül 60 milliárd forintos árbevételt hozna a vállalatnak.
Érdemes figyelembe venni, hogy a már meglévő hazai kiszolgálók a mobil hangszolgáltatásokon túl számos egyéb kiegészítő tevékenységet is végeznek (például rendszerintegrációval foglalkoznak), ami megnehezítheti a Digi gyors magyarországi térnyerését. A magyar mobilpiac éves árbevétele mintegy 595 milliárd forint. A hazai mobilpiac sajátosságainak alapján a Digi előfizetői bázisának növelése a jelenlegi szolgáltatók kárára is történhet. A Magyar Telekom esetében 2016-ban a hazai árbevétel 62,2 százaléka származott mobilszolgáltatásokból, a Digi megjelenése előreláthatóan tehát a Telekom bevételi struktúráját is érintheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.