A Nestlé áremelésekkel és kisebb csomagolással veszi fel a harcot a kávébabárak emelkedésével. Amellett a Nescafé és Nespresso gyártója az oldódó és kapszulás kávék felé is terjeszkedik – mondta David Rennie, a svájci cég kávémárkákért felelős vezetője a vállalat keddi tőkepiaci napján.
Távolról sem vagyunk immunisak a kávé árára
– emelte ki Rennie.
A Nestlé 2022 óta eddig két áremelést hajtott végre – hangsúlyozta, hozzátéve: a vállalat számára előnyös, hogy termékportfóliójában szerepel az instant kávé is, ezért kevésbé függ a pörkölt és őrölt kávétól, mint néhány versenytársa.
A vállalat azt reméli, hogy több fogyasztót vonz majd azáltal, hogy különböző kiszerelési méreteket, például egyadagos keverékeket és utántöltőket is kínál különböző árfekvésekben.
A Nestlé új technológiája a szóvivő szerint azt is lehetővé teszi, hogy a kávébabból több kávét nyerjen ki a minőség romlása nélkül.
A kávé ára idén vészesen megugrott, miután két legfőbb termőhelyén, Brazíliában és Vietnámban is aggodalmat keltett a zord időjárás. Az arabica fajta határidős jegyzése idén mintegy 50 százalékkal ugrott meg, míg az instant kávéhoz felhasznált robusta határidős árai nagyjából 65 százalékkal lőttek ki.
A több mint egy éve tartó, várakozásoktól elmaradó működés és a régóta hivatalban lévő vezérigazgató leváltása után a Nestlé most megpróbálja bővíteni befektetéseit a márkáiba, miközben a nyereségesség megóvása érdekében csökkenti a költségeket is. A Bloomberg szerint a befektetői bizalom visszanyerése azon múlik, hogy sikerül-e mielőbb helyreállítania az egyensúlyt.
Kedden a vállalat azt is közölte, hogy 2027-ig további 2,5 milliárd svájci frank költségcsökkentést hajt végre. Anna Manz pénzügyi igazgató szerint a késedelmes alkalmazkodás miatt a kávé- és a kakaóbeszerzés növekvő költségei egy ideig „darabosan” változó árrést eredményeznek majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.