Érdekes eredményeket hozott a HSBC legfrissebb felmérése. A legnagyobb európai bank megbízásából, 11 országban több mint 12 ezer fogyasztó megkérdezésével készült kutatás azt vizsgálta, hogyan viszonyulnak a fogyasztók a banki folyamatok automatizálásához. A felmérésből az derült ki, hogy kétszer annyi banki ügyfél bízná a szívműtétjét egy robotra, mint ahány a megtakarítási számláját: a megkérdezetteknek mindössze 7 százaléka robotizálná aggodalom nélkül megtakarításai kezelését, szemben azzal a 14 százalékkal, akik szívműtétüket is robotokkal végeztetnék el. A kutatás eredményei szerint ötből öt ember gondolja úgy, hogy a technológia megkönnyíti az életét, ugyanakkor a pénzügyi ágazat által bevezetett eszközök még nem nyerték el a fogyasztók bizalmát.
Ennek ékes bizonyítéka, hogy sokan szívesen lecserélnék a jelszavakhoz kötött banki rendszert modern ujjlenyomat-felismerő technikára, utóbbit azonban mégis csak a válaszadók egyötöde használja. Andy Maguire, Európa legnagyobb bankjának vezető tisztségviselője a felmérés eredményeit meglehetősen furcsának vélte. A szakember a Bloombergnek úgy nyilatkozott: a pénzintézetek világszerte több milliárd dollárt költenek arra, hogy támogassák a különböző számítógépes rendszerek bevezetését. Ezzel ugyanis nemcsak versenyelőnyt kovácsolnak társaikkal szemben, de csökkentik a hosszú távú működésükkel járó költségeket is. A fogyasztók a fejlesztésekkel egyre nagyobb biztonságban és kényelemben tudhatják magukat, a bankok automatizációja ugyanis számukra is nagyobb költségmegtakarítást eredményezhet – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.