A 97,1 százalékban tulajdonos Mid-Europa Partners a Citibankot, az Erstét és a Berenberg and Reinaissance Partners-t kérte fel az IPO lebonyolítására. Szakértők arra számítanak, hogy a tőzsdére lépést követően a fuvarozó vállalat piaci kapitalizációja meghaladja majd az 500 millió eurót. Ezzel az elmúlt több mint egy évtized a legnagyobb tőzsdei kibocsátása valósulna meg.
A piacon már régóta pletykálják, hogy a Waberer's visszatér a tőzsdére, lapunknak nemrég Végh Richárd, a BÉT elnök-vezérigazgatója is megerősítette, hogy heteken belül megjelenik egy új kibocsátó a parketten. Sok jel utalt arra, hogy a Waberer's előbb-utóbb megvalósítja a 2015 végén meghiúsult IPO-ját, ami akkor a kedvezőtlen gazdasási környezetre hivatkozva vont vissza a társaság. A piacon már akkor azt beszélték, hogy migránsválság miatt megnehezedett határátlépések, megnövekedett fuvaridők miatti bizonytalanság volt a visszalépés oka. Időközben a cégalapító Waberer György eladta a cégben birtokolt részesedését, így a nagytulajdonos részleges exitje már időszerű volt.
A Világgazdaság pénteken interjút közölt a cég vezérigazgatójával, Lajkó Ferenccel, aki az IPO-ról mindössze annyit mondott: „ A jövőbeli üzleti növekedés érdekében a cég finanszírozásának mindenféle formáját vizsgáljuk, ezek között a tőzsde is szerepel, döntés azonban még nem született.” A Waberer's flottája tavaly 3 százalékkal gyarapodott, és átlagosan 3550 járművet üzemeltetett, a dolgozók száma meghaladta a 6500 főt. A társaság 2016-ban 9,5 százalékkal 572 millió euróra növelte árbevételét, 76 millió euró EBITDA mellett nettó adósságállománya 211 millió euró.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.