Továbbra is erős piaci versenyre számít a vezetékes piacon a Telekom – fejtette ki a társaság gazdasági vezérigazgató-helyettese csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón. Szabó János szerint az új ügyfelek szerzése és a meglévők megtartása érdekében minden szolgáltató igyekszik terjeszkedni építéssel, illetve a már használatban lévő hálózatok fejlesztésével. Mindez az árakban is megmutatkozik, „utcáról utcára folyó harc” van az ügyfélért. Kiemelte, hogy a Digi elsődlegesen vezetékes szolgáltató, ezért függetlenül a mobilpiacra lépési szándékától, már most is komoly fejlesztéseket végző piaci szereplő. Részben szintén a versenyt tükrözi, hogy a szokásoktól eltérően, már az első negyedévben is intenzívebbek voltak a hálózatfejlesztések a Telekomnál, ezért 4,4 milliárd forinttal magasabb volt a beruházások értéke az előző év azonos időszakához képest.
A vezérigazgató-helyettes hozzáfűzte: a mobilpiacon szintén erős árverseny érzékelhető a Digitől függetlenül is, a feltöltőkártyás piacon 40-50 százalékkal csökkentek a korábbi listaárak tavaly szeptembertől 2016 végéig. A tervek szerint idén mintegy 270 ezer új háztartásban lesz elérhető a szélessávú internet, 123 ezerben már az első négy hónapban hozzáférhetővé vált a másodpercenként legalább 30 megabites letöltési sebességű vezetékes internet, egyes helyeken pedig – technológiától és ügyfélszámtól függően – lehetséges 80, 100 vagy 1000 megabites sebesség is.
A vezérigazgató-helyettes kifejtette, a mobilhálózatoknál a Telekom elsősorban a másodpercenkénti 200-300 megabites letöltési sebességű internetet lehetővé tevő 4G+ hálózat fejlesztésére koncentrál, amely jelenleg az ország 30 százalékában érhető el, az év végére viszont ez az arány várhatóan 5-10 százalékponttal nő majd. Szintén kiemelt figyelmet kap a 87 százalékos lakossági beltéri lefedettség növelése. Emellett be kell fejezni a frekvencia-tenderhez kapcsolódó vállalásokat, amelynek eredményeként az országos kültéri 4G hálózati lefedettség 98 százalékról 99 százalékra emelkedik. A vezérigazgató-helyettes ugyanakkor kiemelte: még mindig probléma, hogy a lakosság mindössze fele rendelkezik 4G képes készülékkel. Pozitív fejlemény azonban, hogy a teljes adatforgalom 75 százaléka a 4G hálózaton történik – a gyorsabb hálózatot fajlagosan többet használják az ügyfelek – mondta.
Az MTI érdeklődésére, hogy az idén mekkora összeget fordít a Telekom hálózatfejlesztésre, a vezérgigazgató-helyettes nem adott pontos információt, de elmondta, az előzetes célkitűzésekkel összhangban 2017-ben 85 milliárd forintot költ különböző beruházásokra a cég. Az első negyedév eredményeit ismertetve elmondta, hogy a növekvő bevételek csak részben tudták ellensúlyozni a működési költségeket, másfelől 2016 első negyedévében az Origo Inforpark-értékesítéséből jelentős egyszeri profit származott. Az idén csoportszinten jóval magasabbak voltak a beruházási költségek, részben a 4G+ hálózat, valamint a vezetékes hálózatok fejlesztése miatt, valamint magas volt a vezetékes hálózatok használatát segítő végkészülékek költsége is. A Magyar Telekom 2016 első negyedévében 140,5 milliárd forint konszolidált árbevételt és 4,8 milliárd forint adózott eredményt ért el. A bevételek 1,6 százalékkal emelkedtek a tavalyi első negyedévhez képest, míg a profit több mint felére csökkent az egy évvel korábbinak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.