A finanszírozott összeg, azaz az új kihelyezések ezzel mintegy 127,5 milliárd forintra nőttek, ami 23 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakában elért 103 milliárdhoz képest. 2013 óta pedig az idei a legmagasabb első negyedéves összeg. Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára szerint bőven a várakozások felett teljesített a piac, 2017-re ugyanis 5 százalékos bővülést vártak. A tőkekintlévőség is emelkedett.
Szinte valamennyi szegmensben nőtt a finanszírozott összeg. A flottaszegmensben éves összevetésben 34 százalékkal 18,3 milliárd forintra emelkedett, a növekedés bőven meghaladja a teljes autópiac bővülését, és a jó évkezdés miatt egész évben bővülés várható. A személyautóknál az átlagos finanszírozási arány a tavalyi 24 százalékról 27,5 százalékra nőtt, a magánszemélyeknél pedig 29 százalékról 31 százalékra, jelentősen emelkedett a finanszírozott összeg a magánszemélyek újautó-vásárlásainál.
A nagy-haszongépjárműveknél 19 százalékkal nőtt a finanszírozott összeg, a géplízing pedig 28 százalékos bővülést ért el. A mezőgazdasági gépeknél ugyancsak számottevően, 34 százalékkal 12 milliárd forint fölé emelkedett a finanszírozott összeg, ez azonban viszonylag alacsony, 3 milliárd forintos növekedést jelent a kihelyezésben, és mivel az első negyedév szokásosan jóval gyengébb volt, Tóth Zoltán szerint az egész éves teljesítményt egyelőre nehéz megjósolni. A termelőeszközöknél a finanszírozott összeg 36 százalékkal közel 15 milliárd forintra nőtt.
A lízingcégek arra törekszenek, hogy a járműfinanszírozás mellett a vállalkozások bármilyen eszközigényéhez forrást biztosítsanak. A lízingszövetség arra számít, hogy az idén a legtöbb lízingpiaci szegmensben folytatódik a finanszírozott összeg növekedése, illetve a tőkekintlévőség emelkedése is, mert 2017-ben a tavalyinál várhatóan jóval tempósabban növekedhet a gazdaság, emellett a beruházások is emelkedő pályára állnak, és ez az eszközfinanszírozás számára növekedési lehetőséget jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.