A digitalizáció az autóiparra is radikális hatással van: már most számos autógyártó fejleszt önvezető autót vagy tervez ilyen jellegű fejlesztést. Az előrejelzések szerint az önvezető autók elterjedése leginkább az európai autóiparra lesz hatással. Míg Európában a fejlett autóipar mellett a technológiai ipar kevésbé modern, addig az USA-ban ez pont fordítva van: a technológiai szektorhoz képest kevésbé fejlett az autóipar.
Az autógyártók közül a Tesla 2018-ra teszi önvezető autójának bevezetését. Az Uber a Forddal és a Volvóval dolgozik különböző projekteken, míg a Google a Waymo együttműködésével fejleszt. Természetesen a hagyományos autóipari cégek – mint a BMW, a Toyota vagy a Nissan – sem akarnak kimaradni az innovációból.
Az ismertebb teherautó-márkák, mint a DAF, a Daimler, az Iveco, a MAN, a Scania és a Volvo, olyan önvezető járművek fejlesztésén dolgoznak, amelyek kilométerenként akár 40 százalékkal is csökkenthetik a teherfuvarozás költségeit. Érdekes hír, hogy az első sikeres „kamionos szállítás” az Uber és az OTTO közös fejlesztése révén valósult meg: 50 ezer hordó Budweiser sört az indulási helytől 160 kilométerre fekvő Colorado Springsbe szállítottak.
Az önvezető járművek kifejlesztéséhez az autógyártóknak szükségük van a technológiai cégek olyan szaktudására, mint a szoftverfejlesztés, ugyanakkor ezen cégek többsége kevésbé jártas az autógyártásban. A hagyományos autógyártók közül tehát azok lesznek képesek felvenni a versenyt, amelyek nyitottak más iparági vállalatokkal történő együttműködésekre, közös fejlesztésekre.
Szakértők szerint az önvezető autók mindennapi életünket is nagymértékben befolyásolhatják majd, így például a taxizás olcsóbbá válhat. Várhatóan az autómegosztás piaca is fellendül, ennek következményeként nem lesz szükség olyan sok parkolóhelyre. A közeljövőben már az is elképzelhető, hogy a tömegközlekedés egy felhőalapon működő autós szolgáltatássá válik, így fölöslegessé téve a saját autó használatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.