A német kiskereskedelmi óráscég, a Metro Group a csoport tervezett szétválása miatt két részre bontva tette közzé 2016–17-es üzleti évének második negyedéves számait. A nagykereskedelmi és élelmiszer-üzletág Metro néven, míg a szórakoztatóelektronikai Ceconomy néven működik majd tovább. Oliver Koch vezérigazgató bízik benne, hogy a szétválás a közeljövőben megtörténhet. A fogyasztói elektronikai üzletág – ahova a Media Markt és a Saturn tartozik – EBIT-soron 19 millió eurós mínuszról számolt be a március végén zárult három hónapról, a Reuters elemzői várakozásában 24 millió eurós plusz szerepelt.
A szórakoztatóelektronikai üzletág bevétele fél százalékkal 5,26 milliárd euróra csökkent. Az online eladások 40 százalékkal növekedtek, és a teljes értékesítés 12 százalékát teszik ki. Az élelmiszer-értékesítésből származó bevételek 2,6 százalékkal 8,5 milliárd euróra nőttek. A Metro Cash & Carry és a Real együttesen 130 millió euró EBIT-et jelentett az egy évvel korábbi mínusz 30 millió eurót követően.
A Metro részvényeinek árfolyama délutánra 2,7 százalékkal 29,75 euróra esett a frankfurti tőzsdén, de délelőtt 29,3 eurón, négy százalékos mínuszban is járt a papír.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.