A kutatásból kiderült: az elmúlt két évhez képest jelentősen csökkent azok aránya, akik nem engedhetnek meg maguknak egy utazást. 2016-ban összesen 49 százalék volt ez az arány, 2015-ben elérte az 50 százalékot, míg idén már csak a megkérdezettek 23 százaléka nem utazik sehová. Belföldre a megkérdezettek közel 46 százaléka utazik, külföldre pedig tavalyhoz képest 12 százalékkal többen, a megkérdezettek 29 százaléka tervez utazást.
Nincsen érdemi változás tavalyhoz képest az utasbiztosítást kötők számában, a tavalyi 73-hoz képest a válaszadók 74 százaléka mondta azt, hogy minden esetben köt ilyen szerződést. A megkérdezettek 18 százaléka ugyanakkor csak néha, 8 százalék pedig egyáltalán nem gondol erre.
Még mindig nagyon ár-érzékeny a magyar piac, tavalyhoz hasonlóan idén is 40 százalék válaszolta azt, hogy kizárólag ár alapján dönt egy utasbiztosítás mellett – mutatott rá a felmérés. Érdekes azonban, hogy nőtt a kiegészítő szerződések fontossága: idén 41 százalék dönt ez alapján, míg tavaly ez a szám alig érte el a 20 százalékot. De nőtt azok száma is (34 százalék), akik az adott biztosító ismertsége vagy ajánlása miatt döntenek az adott biztosítás mellett.
A válaszadók 47 százaléka interneten köti meg biztosítását, ez 7 százalékkal több, mint tavaly. Az elmúlt évhez hasonló arányban – 46 százalék – választják a klasszikus személyes kötést, míg 8 százalék alatti a telefonon kötők aránya.
Ami a preferált napidíjakat illeti, itt jelentős az eltérés tavalyhoz képest: a tavaly mért 45 százalékhoz képest, idén már 74 százalék tart reálisnak 200-400 Ft/fő/nap díjat, alig 12 százalék pedig 400-900 Ft/hó közötti sávban mozgót. A fennmaradó 14 százalék 200 Ft/fő/nap díjjal lenne boldog.
A válaszokból kiderült az is, hogy 2016-hoz képest valamivel kevesebbet tudunk magáról az utasbiztosításról, vagyis arról, hogy mit tartalmaz jellemzően az egy alap csomag. A megkérdezettek fele, illetve harmada nem tudja, hogy a gépjármű assistance és a poggyászbiztosítás is része lehet az alapcsomagnak, ahogyan 45 százalék nem tudta, hogy az orvosi-és mentési költséget is tartalmazza. Ezek az arányok, kisebbek voltak tavaly, azaz, még ha néhány százalékkal is, de jobban tisztában voltunk az utasbiztosítás által tartalmazott szolgáltatásokkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.