Az osztrák fővárosban fél százalékkal csökkent az ATX index. A négy legnagyobb forgalmú papír közül az Erste 3,8, a Voestalpine 1,2 százalékos nyereséget, az OMV és a Raiffeisen pedig 2,1, illetve 5,8 százalékos veszteséget könyvelt el júniusban. A 6,4 milliárd eurós teljes havi forgalom 13 százalékos csökkenés az előző hónaphoz képest.
A varsói WIG20 mutató csaknem egy százalékkal kúszott feljebb júniusban. A vezető cégek közül a PKN Orlen olajcég 5,4, a PZU biztosítótársaság 0,6 százalékkal drágult, a Pekao Bank azonban 9,6 százalékot vesztett értékéből.
Prágában csupán 1,1 százalékkal mérséklődött a forgalom júniusban, és 11,4 milliárd koronát tett ki. A PX index 2,2 százalékkal esett, a júniusi forgalom 76 százalékát kitevő három cég árfolyama nagyot zuhant. A CEZ energetikai cég részvényei 11 százalékkal, a Moneta Money Bank papírjai 4 százalékkal, a Komercní Banka részvényei pedig 2 százalékkal csúsztak lejjebb június végére.
Bukarestben a Digi a tőzsdei bevezetését követő első nyári hónapban drámaian zuhant, májushoz képest megfeleződött a forgalom. A román fővárosban 1,05 milliárd román lej értékben kötöttek üzletet. A legnépszerűbb részvény 188 millió lejes forgalommal a Banca Transilvania volt, amely 10,5 százalékot vesztett értékéből. Májusban még 210 millió lejjel a Digi volt a legnagyobb forgalmú papír, ez júniusban 63 millióra csökkent, ami a forgalmi rangsorban csak a hetedik helyre volt elég. A bukaresti tőzsdeindex 10 százalékos esésének legfőbb oka, hogy a Mihai Tudose vezette új kormány terve szerint a társasági adót nem a nyereség, hanem az üzleti forgalom alapján állapítanák meg. Idei teljesítményét vizsgálva, a bukaresti tőzsdeindex május végén még 24 százalékos pluszban állt, ebből június végére mindössze 11 százalék maradt.
A kisebb forgalmú térségi tőzsdék közül Pozsonyban 8, Szófiában 6, Kijevben pedig 4 százalékkal emelkedett az index. A zágrábi Crobex stagnált, Ljubljanában 0,2, Belgrádban pedig 2 százalékkal csökkent a mutató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.