Az elmúlt hónap végén kapták kézhez a befektetők a Starbucks negyedéves jelentését, melyben a terjeszkedés 4 százalékos bővüléséről, a bevételek 8 százalékos növekedéséről és gyarapodó piaci részesedésről olvashattak. Ezek azonban csak a jó hírek voltak, a rossz hír, hogy a vendégforgalom terén a vártnál gyengébb eredmény született. Ennek hatására a menedzsment kénytelen volt visszavágni az üzleti évre vonatkozó várakozásait.
Aggodalomra ad okot, hogy a forgalom csökkenésének trendje 2012 óta tart, az akkori 6 százalékos növekedés 2017-re mínusz 1 százalékra olvadt. Az év elején még optimista menedzsment hangvétele is jelentősen megváltozott az elmúlt hónapokban, melyet a vállalat részvényeinek árfolyama is tükröz. A jelenlegi állás szerint a növekedés a várt 8-10 százalékos tartomány alját súrolhatja, az eredménynövekedés pedig 15-20 százalék helyett 12-13 százalék lehet. Az aggasztó trend megfordítását az ételkínálatának növelésében látja a Starbucks.
A megoldás a kiadások növelésével járhat, a megtérülés pedig nem garantált, ami hordoz magában kockázatot. Az elmúlt két évben növekedés látszott az ételekből származó bevételekben, és a menedzsment további potenciált lát ezen a vonalon. Ha a közönséget is meg tudja győzni vele a Starbucks, akkor lehet esélye fordítani a vendégforgalom csökkenő trendjén. Ha nem éri el a kívánt hatást az új irány, akkor nehéz előrelátni, hogyan teljesíthetők az agresszív növekedési tervek, melyek 10 százalékos bevételnövekményt céloznak minden egyes évre az elkövetkező öt esztendőben. A Starbucks technikai képe is a fordulópont kereséséről szól. Erős, 54 dollárnál lévő támaszszintről tudott a gyorsjelentés utáni szakadásban visszapattanni a jegyzés, majd az 56,20 dollárnál található résalj állt az útjába. Ha ezt az akadályt sikerülne a közeljövőben átlépni, további tér nyílhatna az emelkedésnek, első lépésként 58 dollárig. További negatív kilátások az említett kritikus támasz elesésével érkeznének, 54 dollár alatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.