BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már a befektetők fizetnek, hogy magyar adósságot vegyenek

Nulla százalékos, sőt negatív kamattal is keltek már el magyar állampapírok.

Napjainkban az intézményi befektetőknek rövid futamidőre már alacsony, sőt, negatív hozammal is megéri magyar állampapírokat, köztük 3 hónapos diszkont kincstárjegyet venni – mondta Barcza György, az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) vezérigazgatója a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában, arra a felvetésre, hogy a héten történelmileg a legalacsonyabb szinten, 0 százalékos átlaghozammal sikerült a 3 hónapos diszkont kincstárjegyet (DKJ) eladni.

Az ÁKK vezérigazgatója elmondta: azért alacsonyak a hozamok, mert a heti aukciókon kis mennyiségeket értékesítenek, most hetente 15 milliárd forint összegben adnak el diszkont kincstárjegyeket, ez a korábbi eladott mennyiségek harmada, az év elején értékesített összegek mintegy fele. Hozzátette,

azért csökkentették az értékesített összegeket, mert az államnak nincs szüksége ennél nagyobb, rövid futamidejű állampapírok eladására, a lakosság által megvásárolt állampapírokból is tudja finanszírozni magát.

A legutóbbi 3 hónapos kincstárjegy aukción 26 milliárd forintra adtak be ajánlatot a befektetők – bankok, biztosítók, befektetési alapok -, az ÁKK 15 milliárd forintot értékesített, az átlaghozam 0 százalék lett. Arra a riporteri kérdésre, hogy már negatív hozammal is vettek rövid futamidejű magyar állampapírt, és ez miért éri meg a befektetőknek, Barcza György kiemelte:

a magyar jegybank az elmúlt időszakban folyamatosan bővítette a likviditást, az egynapos MNB-betét már most is mínusz 0,05 százalékos negatív kamatozású, és a nemzetközi piacon, például az eurózónában is negatív kamatot „hoznak” a betétek.

Így egy 3 hónapos diszkont kincstárjegy, mivel ez hosszabb időre szól, mint az egynapos MNB-betét, még mindig vonzó lehet az intézményi befektetőknek – mondta az ÁKK vezérigazgatója.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.