A várakozásokkal szemben mindössze egy százalékkal növelte első féléves adózott nyereségét a világ legnagyobb sertéshús-feldolgozója, a kínai WH Group. Az 557 millió dolláros profit 0,41 centes egy részvényre eső eredménynek felel meg. A Bloomberg elemzői 615 milliós profitra számítottak. A forgalom, a 10,9 milliárdos konszenzustól elmaradva, 10,7 milliárd dollár lett. A hongkongi tőzsdén jegyzett cég árfolyama a kedvezőtlen hírekre nem reagált. A WH Group vezetője, Vang Long elsősorban a dráguló alapanyagokat kárhoztatta a vártnál gyengébb eredményekért, hozzátéve, hogy cége tovább folytatja terjeszkedését szerte a világban.
A WH Group eddigi legnagyobb húzása az volt, amikor 2013-ban 4,7 milliárd dollárért megvásárolták akkori legnagyobb amerikai versenytársukat, a Smithfield Foodsot, s ebből azóta nemcsak a cég, de a gyorsan bővülő kínai középosztály is profitált, amelynek igényeit a csúcstechnológia átvételével már odahaza is minőségi termékekkel tudja kiszolgálni a WH Group. A kínaiak júniusban a régiónkban is bevásároltak, méghozzá – a Smithfielden keresztül – lengyel vállalatok, így a Pini Polska, a Hamburger Pini és a Royal Chicken került át a portfóliójukba. A Pini név Magyarországon sem ismeretlen, az olasz család birtokában van a kiskunfélegyházi Hungaro Meat, és korábban Piero Pini volt a Budapesti Honvéd labdarúgócsapatának a tulajdonosa. Arról nincs hír, hogy a felvásárlás Piniék többi régiós érdekeltségét érintené.
Egy kínai–amerikai húsháború kialakulását Vang Long valószínűtlennek tartja, mint ahogy azt is, hogy cégük globális terjeszkedése elé adminisztratív akadályokat gördítenének. Amerika a legnagyobb húsexportőr, Kína pedig a legnagyobb importőr, ezért az együttműködés formáit kell keresniük, nem pedig egymásnak esniük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.