Az euró év eleje óta látható jó teljesítménye megakaszthatja az európai luxusiparban tapasztalható fellendülést – legalábbis ezt állítja az RBC Capital és az HSBC közös tanulmánya. Az európai luxusipar talpra állását ugyanis jórészt a fellendülő kínai fogyasztás és turizmus támogatja.
A közös valuta 12 százalékot erősödött az idén a dollárral és majdnem nyolcat a jüannal szemben. Ez már olyan választóvonal, amely befolyásolhatja, hány kínai turista érkezik a kontinensre, ők milyen árukat vásárolnak, illetve azt is, milyen európai luxuscikkeket vesznek odahaza – mondta a Bloombergnek az RBC elemzője, Rogerio Fujimori.
A BI Europe Luxury Goods Top Peers Index, azaz az európai luxusipari tőzsdeindex negyven százalékot emelkedett az elmúlt 12 hónapban. Korábban éveken át csökkent, különösen azokban az időkben, amikor a kínai hatóságok igyekeztek lecsapni az elharapódzó korrupcióra. Az akkori hatósági intézkedések sokat ártottak a luxuscikkek piacának nemcsak Kínában, de Európában is.
Az olyan meghatározó luxusipari szereplők, mint az LVMH, a Hermes International vagy a Kering, mind keresletnövekedésről számoltak be az idén, mivel a kínai vevők kezdenek visszatérni a piacra. Az euró erősödése azonban elkedvetlenítheti a kínai vásárlókat.
Az elemzők külön is megvizsgálták egyes iparági szereplők helyzetét. Szerintük az erős euró az egész európai luxusszektornak árthat, de a Salvatore Ferragamo, az olasz cipő- és bőrárukészítő például különösen nehéz helyzetbe kerülne, mivel Európában nagyon alacsonyak az eladásai, Ázsia a legnagyobb piaca – írta az HSBC egyik elemzője még augusztus elején. A szintén olasz luxuscipő-készítő Tod’s és a Prada, amely leginkább méregdrága táskáiról és kiegészítőiről híres, szintén veszélyben van, hasonló okok miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.