BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óvatos az osztalékkal a Magyar Telekom

Az éleződő versenyben nem nyúlt a 25 forintos osztalékcélhoz a Magyar Telekom, pedig a szakértő szerint a cégnek arra is lenne lehetősége, hogy azt 35 forintra emelje. A Digi terjeszkedése és a 700 MHz-es frekvenciapályázat miatt óvatos a társaság.

Elégedett az idei első fél évvel a Magyar Telekom – mondta Szabó János, a vállalat gazdasági vezérigazgató-helyettese a második negyedéves eredményeket értékelve. Szabó elmondta, hogy felkészültek az éleződő versenyhelyzetre. Ennek része, hogy a Digi megvásárolta a 400 ezer előfizetővel rendelkező Invitel lakossági üzletágát. „Átrajzolódik a lakossági távközlési piac, hiszen a Digi előrelép a második legnagyobb vezetékes szolgáltatóvá.

A tévészolgáltatási piacon pedig három, nagyságrendileg azonos szereplő versenyez majd: a Digi, a UPC és a Magyar Telekom” – emelte ki a vezérigazgató-helyettes. Szabó János a Világgazdaságnak elmondta, hogy az idei osztalékcél kialakításakor nem számoltak a Digi akvizíciójával. „A Digi lépése további kihívást jelent a Magyar Telekom számára, de idén számottevő hatásra nem számítunk, hiszen az üzlet minden részletre kiterjedő feltételrendszere sem ismert. Pénzügyi hatást sem várunk ettől idén, így semmi sem indokolta, hogy hozzányúljunk az osztalékkal kapcsolatos célkitűzéseinkhez” – hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes.

Az Invitel év elején került a kínai China-CEE Fund magántőkealap tulajdonába, a lakossági üzletágon néhány hónappal később már túl is adott. A Digi jövőre elindíthatja mobilszolgáltatását. A 700 MHz-es frekvenciapályázat menetrendje is kialakulhat az év végére. Ezek miatt várhatóan a 2018-as üzleti évre vonatkozóan is visszafogott osztalékcélt fogalmaz majd meg a Magyar Telekom, vagyis a 2017-es eredmény után is részvényenként 25 forintos osztalékot terveznek jövőre, sőt ezt követően is óvatosak maradhatnak. Tunkli Dániel, a Concorde elemzője szerint viszont akár 35 forintos osztalékra is lenne lehetőség. „Amíg a frekvenciapályázat részletei nem derülnek ki, addig várhatóan nem nyúl a cég az eredeti elképzeléséhez” – mondta lapunknak az elemző.

Szabó János a SIM-kártya-regisztrációkkal kapcsolatban elmondta, hogy azok 80 százalékánál történt adategyeztetés, a feltöltőkártyás ügyfelektől származó bevételek 95 százaléka ezekhez kötődik. „Piaci tisztulás zajlott le, azokat a kártyákat nem regisztrálták, amelyeket nem is használnak.” A roamingszabályozás változása élénkülést hozott a felhasználóknál, az adatforgalom a hétszeresére ugrott az első hetekben. Az új mobilcsomag-portfólió bevezetését sikeresnek nevezte Szabó, „a teljes ügyfélkörön belül már lassan 15 százalék választotta ezt”. A félmillió háztartásban elérhető, Flip néven induló új márka első fogadtatása is pozitív.

A vezetékes bevételek 2,1 százalékos csökkenését azzal indokolta a vezető, hogy az ügyfélszám növekedésével nem tudták kompenzálni a csökkenő árakat, míg a mobiloknál a hangalapú bevételek visszaesését kompenzálták az adatból származók. Az EBITDA-soron látható 1,8 százalékos elmaradás részben azzal indokolható, hogy a rendszer-integrációs és információs technológai (RI-IT) bevételek, bár nőttek, de alacsonyabb a bruttó fedezetük. Az egész évre tervezett beruházási összegnek is nagyobb százalékát költötték már el, mint tavaly.

Az is elhangzott, hogy egyszerűsödik a Magyar Telekom működési struktúrája. A kkv-kal nem külön szegmens foglalkozik majd, hanem a kisvállalkozások átkerülnek a lakossági üzletághoz, a középvállalatok pedig a T-Systemhez. Ezzel együtt 8 helyett csak 7 vezérigazgató-helyettese lesz a társaságnak, a kkv-területért felelős Lakatos Péter november 1-jei hatállyal távozik a cégtől.

Deutsche Telekom

Várakozások feletti nyereséget és bevételt ért el a Magyar Telekom anyavállalata, a Deutsche Telekom. A nettó profit 40,7 százalékkal 874 millió euróra, a bevétel 6 százalékkal 18,9 milliárd euróra nőtt éves alapon. A tisztított EBITDA 8,9 százalékkal 5,9 milliárd euróra ugrott. Ehhez a T-Mobile US nagymértékben, 2,9 milliárd euróval járult hozzá, ami 18 százalékkal több, mint ez előző év második negyedévében.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.