BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az elektromos autózás felé akar nyitni az acélipari óriás

A befektetők és az elemzők rajta tartják a szemüket a ThyssenKrupp európai acélipari üzletágának átalakításán, mert sokak szerint pont az egyesülés után nyithat teljesen új irányok felé a vállalat.

A ThyssenKrupp európai acélipari üzletága – amely nemsokára összeolvadhat a versenytárs Tata Steellel – autóipari fejlesztéseiben az elektromos autózásra akar koncentrálni. A befektetők és az elemzők rajta tartják a szemüket a ThyssenKrupp európai acélipari üzletágának átalakításán, mert sokak szerint pont az egyesülés után nyithat teljesen új irányok felé a vállalat.

„Az acélipar jövője szempontjából figyelembe kell venni, hogy az autóiparban a hangsúly a belső égésű motorok felől az elektromos meghajtású autózás és az akkumulátortechnológia felé tolódik el” – mondta Bernhard Osburg, a ThyssenKrupp Steel Europe autóipari értékesítési vezetője a Reutersnek. „Acél nélkül elektromos mobilitás sem lesz. Az e-mobilitás számunkra pozitív üzleti lehetőségeket rejt” – tette hozzá Osburg. Szerinte a hengerelt acélárura és a nagy szilárdságú acélra lehet majd kiemelt kereslet az elektromos járművek gyártásakor.

Forrás: AFP

A ThyssenKrupp már több mint egy éve tárgyal a Tata Steel tulajdonosaival a két cég euró­pai acélüzletágának egyesítéséről. A német társaság szerint ez a legjobb megoldás a meglehetősen volatilis szektorban meglévő többletkapacitás kiküszöbölésére. A ThyssenKrupp Steel Europe évente hatmillió tonna acélt szállít az autógyáraknak és a szektor beszállítócégeinek, ez a vállalat éves termelésének felét teszi ki. Az autóipar a ThyssenKrupp legnagyobb megrendelője, összesen 9,8 milliárd értékben vásárolnak tőlük termékeket. Az egész ThyssenKrupp csoport bevételeinek negyede innen származik. A cég szerint tíz prémiumautóból kilencben megtalálható a termékük, ebbe az elektromos gépkocsikat gyártó Tesla modelljei is beleszámítanak. Osburg elmondta, hogy a speciálisan az elektromos autókhoz kifejlesztett acél segít az autógyártóknak a nagyobb hatótávolság elérésében, mert erős, de könnyebb, mint a hagyományos.

A DAX-kosárban is szereplő ThyssenKrupp árfolyama tegnap kora délutánig 1,6 százalékkal 25,47 euróra emelkedett, idén már 12,5 százalékos pluszban van a papír. A ThyssenKrupp elemzői célára a Reuters adatai szerint 28,94 euró, ami 14 százalékkal múlja felül a csütörtök napközbeni szintet, az ajánlás: vétel. A legmagasabb célár 40, a legalacsonyabb 17,9 euró.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.