BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olaszokkal barátkozik a Jaguar

A jövő évtől kezdi forgalmazni a Jaguar az első villanyautóját: az I-Pace fantázianevű városi terepjáróra eddig 25 ezer előrendelés érkezett Ralf Speth vezérigazgató szavai szerint.

A jövő évtől kezdi forgalmazni a Jaguar az első villanyautóját: az I-Pace fantázianevű városi terepjáróra eddig 25 ezer előrendelés érkezett Ralf Speth vezérigazgató szavai szerint. Ez nyilvános adat, az viszont nem, hogy mely autómárka felvásárlásáról folytat intenzív tárgyalásokat az indiai Tata Motors birtokában lévő Jaguar Land Rover (JLR). A Bloomberg vállalat közeli forrásokból úgy értesült, hogy a JLR a luxusmárkák területén éleződő versenyben szeretne előbbre jutni, hiszen e piacon értékesíti autóinak 78 százalékát. Olyan eladó luxusmárkát keresnek, amely gyorsan és könnyen integrálható és jól kiegészíti a meglévő termékportfóliót. Emellett az önvezető autózásban és az elektromos járművek fejlesztésében jártas vállalatok felvásárlása is napirenden van a cégnél. Az anyavállalatnak, a Tatának június végén 6,1 milliárd szabadon elkölthető dollárja volt, 87 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Ennél többel az indiai tőzsdecégek közül csak az olajiparban érdekelt Reliance Industries rendelkezett.

Mindenesetre a Tata Motors óvatos duhaj, azóta, hogy 2008-ban megvásárolta 2,4 milliárd dollárért a brit Jaguar és Land Rover márkákat, más trófeát nem gyűjtött be. Mióta a Fiat Chrysler Automobileshoz tartozó Jeep márkát a sajtó nemrég „összeboronálta” a fél kínai autóiparral, már óvatosabb spekulációk látnak napvilágot. Igaz, ezekben is az olasz cég a főszereplő, amely augusztusban az Alfa Romeo és a Maserati kiszervezéséről ejtett szót, s a tervezett lépést a tömeggyártás fejlesztésével magyarázta. A Maseratinál még a részvények tőzsdei bevezetése is felmerült, ezt a tavalyelőtt hasonló utat sikerrel bejáró Ferrari mintájára képzelték el. A Volkswagen pedig a a Ducati motorgyártó részlegét ítélte fölöslegesnek, azt „a jól értesültek” lábon már el is adták a Harley-Davidsonnak, de az ügyletből semmi nem lett. A technológiai cégek közül a Lyfttel húzta szorosabbra kapcsolatát még a nyáron a JLR, amely 25 millió dollárral szállt be az amerikai fuvarmegosztó cég önvezetőautó-fejlesztéseibe.

Hasonló kutatásokban a Tesla és a Mercedes is érdekelt. Utóbbi ráadásul a hétvégén jelentette be amerikai, alabamai gyárának egymilliárd dollár értékű bővítését. Az új részlegben csak villanyautókat fognak majd gyártani, a Tesla piacát megcélozva. Sőt, ígéretük szerint 2022-re valamennyi modelljüknek lesz majd elektromos változata is.

Elon Musk Tesla-vezér a rivális kihívására szokatlan választ adott a Twitteren: melegen üdvözölte a németek terveit, de nem rejtette véka alá véleményét, hogy egy ekkora óriástól az említett összeg sokszorosa is joggal elvárható lenne, s egy 10 milliárdos összegnél kezdene igazán aggódni a Tesla jövőjéért.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.