BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Xtend: az állam a keresleti és a kínálati oldalról sem hiányozhat

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) kis- és közepes vállalatokra összpontosítva a főpiac mellett működő külön kkv-platformot hozott létre Xtend néven, ahol még idén elindul a kereskedés – mondta Bozsik Balázs, a BÉT marketing igazgatója a Világgazdaság „Magyar vállalatok, családi vállalatok – Hogyan legyünk sikeresek?” című konferenciáján.

„A Budapesti Értéktőzsde szolgáltatása – az Xtend- középpontjában a növekedés áll. A tőkepiaci finanszírozás talán kevésbé vonzó, de látnunk kell, hogy a hiteloldali finanszírozás nem mehet a végtelenségig. Erre kínál megoldást az értéktőzsde” – fogalmazott Bozsik Balázs, a Budapesti Értéktőzsde marketing igazgatója a Világgazdaság „Magyar vállalatok, családi vállalatok – Hogyan legyünk sikeresek?” című konferenciáján.

„Nagyon fontosnak gondolom a bizalmat” – emelte ki.

Az értéktőzsde Xtend-piacát szeptember 20-án jelentette be. Ennek főbb sajátosságai mind a piacra lépés, mind annak kötelezettségei, emellett a fokozatosság is kiemelten fontos. „A BÉT-nek a szabályozó szerepe is megvan és vigyázunk rá, hogy a kereseti oldal ne sérüljön” – hangsúlyozta Bozsik.

Fontos ugyanakkor, hogy állami beavatkozás nélkül ez a piac nem fog működni. „Beszéltünk a londoni kollégákkal, és azt látjuk, hogy a keresleti és a kínálati oldalon is meg kell jelennie az államnak.” Bozsik szerint a keresleti oldalt is támogatni kell, ahol elsősorban intézmények fognak megjelenni. A tőzsdei költségeket GINOP-támogatással lehet mérsékelni vagy teljesen megszüntetni – ha ezek megvalósulnak, akkor semmi akadálya nem lesz az Xtend-piac sikerességének – mondta, hozzátéve, hogy az induláskor 11 céggel írtak alá szerződést.

A BÉT minden egyes tevékenysége és kapcsolatépítése ezzel a szegmenssel egy igényfelmérés. És hogy milyen platformot készítettünk a kkv-k számára? – tette fel a kérdést Bozsik, az Xtend-piacra utalva. „Először is látni kell, hogy rengetegen indítanak kis- és középvállalkozásokat Európa szerte” – mondta.

Végül kiemelkedő az is, hogy amíg Lengyelország tőzsdéje rendkívül sikeres – a kereseti és kínálati oldala is támogatott -, addig a magyar tőzsde jóval kisebb kibocsátási létszámmal üzemel. „A lengyeleknek meglepő volt, hogy rengeteg magyar cég nem lép be a tőzsdére finanszírozás reményében – így a lengyel lehet a jó példa számunkra” – zárta előadását a BÉT marketing igazgatója.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.