Az elmúlt évtized legmagasabb szintjére futott fel Olaszországban a részvénykibocsátási aktivitás, ráadásul a börzére készülő vállalatok előrejelzései alapján a 2018-as év is az elsődleges kibocsátás (IPO) dömpingjét hozhatja. A Pirelli abroncsgyártó, melynek részvényei szerdán debütáltak a milánói parketten, idén már a 30. újonc az olasz tőzsdén, Raffaele Jerusalmi, a Borsa Italiana vezérigazgatója szerint pedig további 12 IPO jön még az év végéig.
A Valentino Fashion és a Furla divatcég, valamint a szupermarket- és étteremláncot üzemeltető Eataly vállalat már jelezte, hogy 2018-ban dobják piacra részvényeiket.
A tőzsdére lépő olasz cégek idén 4,11 milliárd eurót vontak be az IPO-k során, szemben az egy évvel korábbi 1,45 milliárddal – derül ki a Bloomberg adatbázisából. Összehasonlításként az európai parketteken összesen nagyjából 33,2 milliárd euró értékben bocsátottak ki részvényeket, miközben tavaly ez az érték alig 19,6 milliárd euró volt. Stefania Godoli, az UniCredit tőkepiaci üzletágának vezetője szerint
az olasz eszközök iránti fokozódó befektetői érdeklődés azzal magyarázható, hogy a vártnál jobban teljesít az olasz gazdaság, a bankszektor stabilizálódik, miközben a vállalati eredményvárakozások folyamatosan javulnak.
A 720 millió eurós Pirelli-IPO a második legnagyobb kibocsátás volt európai szinten az Allied Irish Bank 3 milliárd eurós részvényeladása után. Az olasz FTSE MIB az egyik legjobban teljesítő tőzsdemutató a vezető európai tőzsdeindexek között az év eleje óta elért 17 százalékos emelkedésével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.