Tavaly az Egyesült Államokban a fekete pénteken a boltok látogatottsága meghaladta a 100 millió főt, ami túlszárnyalta a 2015-ben mért 74 millió fős forgalmat. Ez a hosszú hétvége csak a december végi ünnepek első hulláma volt, a november–decemberi időszakra vonatkozóan további keresletnövekedéssel számolok. Vajon a nyertesek részvényárfolyamai azonnal profitálnak az értékesítési eredményekből?
Az amerikai nemzeti kiskereskedelmi szövetség (NRF) várakozása szerint a 682 milliárd dollárt is elérheti az értékesítési bevétel ebben az időszakban, így 4 százalékkal szárnyalná felül a 2016-os rekordbevételt. A forgalom alapján a három legnagyobb kereskedő cég az Amazon, a Wal-Mart, valamint a Target lehet idén. A legnagyobb amerikai online áruházak dominanciája kiemelkedő. Az Amazon és a QVC a 2012-től 2016-ig tartó években átlagosan 2 százalék feletti árfolyam-erősödést mutatott, szemben a főindex 1,8 százalékával és az alindex 0,9 százalékával, míg az eBay csaknem 4 százalékot erősödött. Ezzel szemben a brick-and-mortar cégek átlagos teljesítménye mínusz 1,5 százalék volt, igaz, a Macy’s (mínusz 5 százalék) és a Kohl’s (mínusz 3,5 százalék) erőteljesen torzította az átlagot.
A múltbéli adatokból látszik, hogy az online szegmensnek sikerült megvernie a versenytársakat, illetve az S&P indexet is. Fontos azonban megjegyezni, hogy a hipermarketek és az áruházak is egyre inkább támaszkodnak az online eladásokra, így a két szegmens közti határ mára elmosódott. Az is lényeges, hogy az ünnephez kapcsolódó eladási statisztikák csak rövid távú impulzust okoznak, ám a day traderek számára így is kiváló lehetőséget jelentenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.