A Mastercard – év bankja verseny keretében idén nyolc bankszakmai kategóriában indulhattak a Magyarországon lakossági szolgáltatást nyújtó kereskedelmi bankok. A hangsúly a hétköznapi ember által igénybe vett szolgáltatásokra helyeződött, azon belül is az ügyfélbarát, innovatív megoldások kiemelése, díjázása volt a cél. Összesen 63 pályázat érkezett 12 pénzintézettől, melyeket egy előre meghatározott szempontrendszer alapján közel hatvan fős szakmai zsűri értékelt.
„Az év bankja” elismerést az OTP Bank vehette át. Ebben a kategóriában a pontozáskor a zsűri figyelembe vette a további kategóriákban nyújtott teljesítményt is, így a legrangosabb cím nem csupán az üzleti eredményt tükrözi, hanem sokkal inkább egy átfogó képet ad a hazai bankszektor legjobbjairól.
Az OTP Bank kapta az első helyezettnek járó oklevelet „Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze” kategóriában is. Ezt az elismerést az OTP Direkt internetbank és Smartbank alkalmazással nyerte el, amely számos funkcióval – például QR kódos regisztrációval, ujjlenyomatos belépéssel és aláírással, grafikus egyenleg-, számla- és kártyatörténettel – segíti az ügyfeleket a gyors és hatékony bankolásban.
A CIB Bank bizonyult a legjobbnak „Az év lakossági hitelterméke” kategóriában, az Előrelépő Személyi Kölcsönnel, amely akár hét perc alatt elérhető a mobilalkalmazáson keresztül, egyedülállóan a hazai piacon.
„Az év társadalmilag felelős bankja” kategóriában idén a K&H Bank végzett az első helyen. A bank fenntarthatósági tevékenységének fő területei a vállalkozásösztönzés, pénzügyi oktatás, környezetvédelem és az egészség. A pénzintézet fogyatékkal élő ügyfelei számára akadálymentesítési stratégiát hozott létre, és munkatársait is aktívan bevonja támogatási programjaiba.
Az egyik legnépszerűbb kategória idén „Az év lakossági megtakarítási terméke” volt, amelyben a MagNet Bank lett az első. A nyertes termék, az Apránként Megtakarítási Program abban segíti a bank ügyfeleit, hogy úgy érjék el megtakarítási céljaikat, hogy közben folyamatosan nyomon tudják követni, hol tartanak azok megvalósításában.
„Az év lakossági számlacsomagja” kategóriában idén a Gránit Bank végzett az élen, a Helló Gránit számlacsomag termékével, amely a világon bárhonnan kényelmesen megnyitható laptopon, Andorid és iOS mobilon, valamint a Gránit VideóBankon keresztül egyaránt.
„Az év leginnovatívabb bankja” díjat szintén a Gránit Bank nyerte, holtversenyben az OTP Bankkal. A Gránit Bank üzletpolitikájának kulcseleme az innovációk sorozata, példa ezek közül az online számlanyitás és szerződéskötés tetszőleges helyen és időben, a Gránit eBank, az ingyenes iSMS üzenetek bevezetése, a VideóBank (élő online ügyfélszolgálat) és a GránitPay. Az OTP Bank pályázatában azt emelte ki, hogy elsőként náluk valósult meg a bankfüggetlen érintéses mobilfizetés a Simple alkalmazáson belül. A bank a digitális aláírópadok fióki bevezetésével fokozatosan áttér a papírmentes működésre, és teljesen online igényelhető személyi kölcsön termékkel segíti az ügyfelei kölcsönhöz jutását.
„Az év bankára” címet idén Dr. Patai Mihály, az UniCredit Bank elnök-vezérigazgatója nyerte el. Ezzel a díjjal a bankszakma saját körein belül ismeri el a kiemelkedő teljesítményt, hiszen a kategória győztesét a bankok vezetői választják ki maguk közül.
A Mastercard idén két különdíjat is létrehozott, hogy díjazza és bemutassa a kiemelkedő teljesítményeket. Az elismeréseket az idei Év bankja gálán osztották ki Budapesten, 2017. november 15-én. A Mastercard – Az év színházművésze díjat Keresztes Tamás az Egy őrült naplója című produkcióban nyújtott magas színvonalú teljesítményéért nyerte el. A Mastercard – Az év filmművésze díjjal a hazai filmes szcéna leginnovatívabb alkotóját ismerték el. A díjat Hajdu Szabolcs és stábja az Ernelláék Farkaséknál című Magyarországon és nemzetközileg is kiemelkedően sikeres filmes és színházi produkció innovatív megalkotása, a finanszírozási és alkotói háttér megszokott kereteken kívül történő létrehozása miatt kapta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.