Az év végi kötelező biztosítás kötési kampány első napjaiban leadott mintegy 3500 megrendelés adatai szerint a megrendelt szerződések átlagdíja – biztosítási adó nélkül – közel 17 ezer forint, ami 14 százalékkal magasabb a tavaly ilyenkor mért 14 900 forintos díjszinthez képest – derül ki a Netrisk.hu közleményéből.
„A bónuszfokozatok érvényesítése mellett a legtöbben idén is a biztosítóval folytatandó elektronikus kommunikáció, valamint az éves, egyösszegű díjfizetés választása révén spórolnak az autósok – magyarázza Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – A tavalyi 76 százalék helyett idén már az ügyfelek 90 százaléka döntött úgy, hogy kedvezmény fejében éves díjfizetést vállal.”
A díjfizetés választott módja is egyre inkább a korszerű megoldások irányába tolódik el. Az éves díjfizetést vállalók körében a tavalyi 61 helyett idén már 85 százalék fizet banki átutalással, a csekket kérők aránya a tavalyi 31 százalékról idén egészen 14 százalékra apadt.
A legsikeresebb biztosítók eddigi sorrendje: a dobogón jelenleg a K&H, az Allianz és az Union áll, együttes részesedésük közel 60 százalék. Őket követi a Groupama és a Wáberer – az első öt biztosító összesen az idei kampány új szerződéseinek közel 80 százalékát tudhatja magáénak.
A kötési aktivitás eddig a várakozásoknak megfelelő. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a január elsején évfordulós szerződések jövő évi díjairól szóló értesítő levelek november 11-ig történő megérkezése nyomán tovább élénkül majd az ügyfelek érdeklődése. Szintén évtizedes megfigyelés, hogy az első napokat követően emelkedik az átlagdíj mértéke is, mivel a nagyobb autóval rendelkező, magasabb összegű biztosítást kötő autósok általában hosszasabb megfontolást követően döntenek a váltásról – erre egészen december 1-jéig lehetőségük is van. Fentiek miatt a Netrisk. hu az első napok eredményei alapján megerősíti becslését, mely szerint mintegy 100 ezer autós fog év végi kötelezőt váltani 18 ezer forintos átlagdíj mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.