Az elmúlt héten számolt be harmadik negyedéves teljesítményéről az Activision Blizzard, a szoftverfejlesztő cég nyerő szériája pedig ezúttal is sértetlen maradt – zsinórban hetedik alkalommal verte meg a várakozásokat. A videojáték-kedvelők továbbra is éhesek a digitális tartalomra, a vállalat szemet gyönyörködtető portfóliója pedig több rekord felállítását is eredményezte.
Miután az Activision elsősorban videojátékok fejlesztésével foglalkozik, értelemszerűen a legfontosabb szempont a játékosok száma. Ugyan az összes szegmenset összevetve gyengülést látunk az előző negyedévhez képest, de ezért elsősorban a King Digital által elveszített 21 millió játékos felel. Ám az Activision és a Blizzard oldaláról is rekordot sikerült beállítani, köszönhetően elsősorban a Destiny 2., a Hearthstone és az Overwatch franchise-oknak. A King játékosbázisának csökkenését enyhíti, hogy az aktív felhasználók így is többet és többért vásároltak játékon belüli tartalmat, mint korábban.
Fontos a játékokban eltöltött idő és a naponta visszatérők száma. Ezen a téren is újabb rekordot állított fel a cég, a játékosok átlagosan 50 percet szánnak a kikapcsolódásnak erre a formájára. Ez 1,9 milliárd dolláros bevételhez segítette a vállalatot, ami a menedzsment 1,7 milliárdos várakozását is túlszárnyalta. A profitabilitás is erősnek bizonyult, a várt 28 százalék helyett 30 százalékos profitmarzs segítette az eredményességet.
A karácsonyi szezon még előttünk van, az új Call of Duty játék is a napokban jelent meg, ahogy a Destiny 2. is csak október végén lett elérhető a PC-felhasználók számára. Az e-sporttal kapcsolatos kilátásokról is lehetne beszélni, a hosszú távú potenciált illetően ez is milliárdos üzlet lehet. Mindent összevetve továbbra is remek növekedési potenciál van a vállalatban a fundamentumok alapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.