A Facebook egyeduralma a közösségi médiában mára egyértelművé vált. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a közösségi médiában megjelenő hirdetések kétharmada nála landol, s hogy a bevételének 97 százaléka a reklámokból származik. Ez már-már monopólium jellegű helyzetet teremt számára, de ez egyben az egyik legnagyobb kockázati faktor is. A 2016-os éves jelentésben a vezetőség is kiemelte, hogy a felhasználóbázis növekedésének esetleges lassulása mellett a hirdetések képezik a második legnagyobb kockázati elemet. A vállalat közösségi médiában betöltött szerepében azonban egyelőre nem kell meginognia a hitünknek. A földlakók 26,4 százaléka a Facebook legalább havi rendszerességgel visszatérő felhasználói közé tartozik.
Igazán kritikus gyenge pontját nem látom a Facebooknak, de ha említeni kell negatívumot, akkor az a 2016-os amerikai választások idején betöltött kétes szerepe. Ebben az időszakban mintegy 126 millió felhasználó lehetett kitéve orosz hirdetők kéretlen reklámjainak, ez pedig megrendítheti a bizalmat a Facebook által a felhasználóknak címzett hirdetésekben. A kattintások számának elmaradásában megmutatkozó bizalmatlanság pedig nem tenne jót a Facebook bevételeinek. Emellett természetesen folyamatos kockázati tényező egy olyan új közösségi portál feltűnése is, amely letaszíthatja a trónról a Facebookot, ahogy történt a MySpace-szel annak idején.
A választásokkal kapcsolatos ellentmondások és vádak nem tudták érdemben lassítani a Facebook növekedését, ennél nagyobb problémával pedig nem kellett szembesülnie 2017-ben a vállalatnak. A harmadik negyedéves jelentésben 47 százalékos éves növekményt láthatunk a bevételeknél, a profit pedig 79 százalékkal tudott növekedni. A hirdetések piacán a vállalat 2018-ban tovább erősítheti masszív pozícióját. Nem látok tehát olyan nyomós indokot, amely megkérdőjelezné a Facebookkal kapcsolatos optimista várakozásokat, ahogy a cég, úgy mi is pozitívan tekinthetünk a vállalat jövőjére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.