A H&M Hennes & Mauritz AB svéd multinacionális vállalat a spanyol Inditex után a világ második legnagyobb ruházati kereskedelmi vállalata. A november 30-án véget ért három hónapban a svéd vállalat 50,4 milliárd korona 5,97 milliárd dollár) árbevételt ért el, ami 4 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. Az árfolyamhatást nem számolva 2 százalékos volt a visszaesés mértéke.
A Reuters által megkérdezett elemzők svéd koronában számolva 2 százalékos, helyi pénznemekben számolva pedig 5 százalékos bővülésre számítottak.
A vállalat közleményében rámutatott, hogy
a H&M és más márkák internetes eladása felfelé ívelt a negyedik negyedévben, de a fizikai valóságban létező üzletek forgalma gyenge volt, csökkent a vásárlók száma.
A cég azt tervezi, hogy felgyorsítja az alkalmazkodást a megváltozott piaci körülményekhez, ideértve több üzlet bezárását és kevesebb új megnyitását, és 2018 tavaszán elkezdi értékesíteni termékeit a kínai Alibaba által üzemeltetett Tmall.com nevű online piactéren.
Az 1947-ben alapított svéd vállalat, amely 65 országban van jelen és csaknem 4600 üzlete van világszerte, idén indította új, a H&M-nél némileg drágább kategóriát képviselő márkáját, az Arketet: az első Arket üzletet augusztusban nyitotta a vállalat, és már 18 országban működik az online vásárlás.
A spanyol vetélytárs Inditex, amely egyebek között a Zara, a Bershka, a Stradivarius és a Massimo Dutti tulajdonosa, évek óta lekörözi a svédeket, ugyanis termékeinek több mint felét az eladási piacaihoz közeli helyeken gyártatja, így sokkal hatékonyabb az ellátási lánca.
A svéd vállalat termékei négyötödét Ázsiában gyártatja, messze azoktól az országoktól, ahol értékesíti azokat.
A H&M Hennes & Mauritz AB árfolyama péntek délelőtt 15,08 százalékos mínuszban, 170,1 koronán állt a stockholmi tőzsdén. Utoljára 2009 elején állt ilyen alacsonyan az árfolyam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.