BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megcélozza jövőre a tőzsdét a Xiaomi

Elérkezettnek látja az időt a tőzsdére lépéshez a Xiaomi.

Elérkezettnek látja az időt a tőzsdére lépéshez a Xiaomi. Az okostelefonok és okoseszközök egyik vezető gyártója e szándékán kívül sokat nem közölt, vezetői jövő pénteken egyeztetnek a teendőről a kibocsátásban (IPO) várhatóan részt vevő befektetési bankokkal – értesült a Reuters. A kínai cég legkevesebb 5 milliárd dollárért értékesítene részvényeket, ami bő 10 százalékos pakettnek felel meg, ha a legutóbbi, 2014-ben végrehajtott zárt körű tőkebevonási fordulót vesszük alapul. A Xiaomi valós piaci kapitalizációja azonban magasabb lehet az akkor kalkulált 46 milliárd dollárnál, bár az elemzők a néhány topmenedzser által megálmodott százmilliárd feletti érték visszaigazolása esetén igencsak meglepődnének. Az IPO időpontjaként 2018 második fél évét valószínűsítik, helyszíneként pedig kézenfekvő megoldásnak tűnik az utóbbi időben erősen teljesítő hongkongi tőzsde, ahol a dollármilliárdok keresik ma is a legkedvezőbb befektetési eszközöket, de a New York-i jegyzés mellett is nyomós érvek szólnak.

A három évvel ezelőtti tőkebevonás akkor a világ legértékesebb startupjává tette a Xiaomit, az Uber csak később előzte meg. A Xiaomi szárnyalása 2014 után megtört, ám az idén ismét dinamikusan bővülnek az eladások, előkészítve a terepet a cég agresszívnek ígért külföldi terjeszkedése számára. A friss forrást egyébként döntően erre fordítaná a többek által az Apple-alapító Steve Jobshoz hasonlított Lei Jun üzletember vezette vállalat.

A 2010-ben alapított Xiaomi azzal alapozta meg a sikerét, hogy jó minőségű, döntően a tajvani Foxconnal és Inventeckel gyártatott készülékeit az interneten keresztül értékesítette. Újabban azonban az Apple Store-ok mintájára globális üzlethálózat kialakításán dolgozik. Globálisan ezer Mi Home szalon megépítése a terv 2019-re, míg Lei Jun a cég forgalmát 2021-re már 10,6 milliárd dollárra várja. Kínában az idén a Xiaomi az eladások terén felzárkózott a Huawei–Oppo–Vivo trióhoz, míg második fő piacán, Indiában három év alatt utolérte a Samsungot, s az idén meg is előzheti. A cég ottani forgalma tavaly meghaladta az egymilliárd dollárt – írja az SCMP. A Xiaomi elsősorban a feltörekvő piacokra fókuszál, India mellett Indonézia és Oroszország számít kiemelt célterületnek. Az Egyesült Államokban egyelőre a fitneszkaróráival van jelen, hazai piacán még nem támadja az iPhone-t, de erre sem kell sokáig várni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.