A cég a tavalyi utolsó három hónapot 1030 milliárd won (970 millió dollár, 100 won 23,50 forint) nyereséggel zárta, négy éve ez volt az első nyereséges negyedév. A működési nyereség 24 százalékkal, 775 milliárd wonra csökkent, ami kisebb volt a vártnál.
A Hyundai tavalyi profitja nyolc éve a legalacsonyabb, 4000 milliárd won volt, 25 százalékkal csökkent 2016-hoz képest.
A Hyundai tavalyi eladása 6 százalékkal, 4,5 millió járműre csökkent. Ennek egyik fő oka, hogy fontos felvevő piacain, Kínában és az Egyesült Államokban változik a közízlés, az autótulajdonosok egyre inkább a SUV-okat (városi terepjárókat) keresik és kevésbé a szedánokat.
A tavalyi eladásokra és a nyereségre negatív hatással volt továbbá, hogy a won évek óta a legmagasabb szintre erősödött a dollárhoz képest.
A tavalyi forgalmat politikai fejlemények is befolyásolták. Az Egyesült Államok májusban – a kínai tiltakozás ellenére – hadrendbe állította a közepes hatótávolságú ballisztikus rakéták ellen védelmet nyújtó, mozgatható hadszíntéri rakétavédelmi rendszert (THAAD) Dél-Koreában. Kínában a vásárlók bojkottal büntették emiatt a dél-koreai autógyárakat. A két ország közötti viszony azonban rendeződött az utóbbi időszakban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.