A 2017-es növekedés mellett a globális autóipari beszállítói iparágat négy megatrend befolyásolja, amelyek felgyorsították az átalakulást: a közösségi közlekedés, az önvezető autók, a digitalizáció és az elektromos autózás – derül ki a Roland Berger és a Lazard legújabb, a globális autóipari beszállítókról szóló kutatásából. Ennek során hatszázötven beszállító teljesítménymutatóit értékelték a világ minden részéről, hogy felmérjék az iparág jelenlegi helyzetét, a várható trendeket és a kihívásokat. A tanulmány megállapítja, hogy a beszállító cégeknek át kell alakítaniuk meglévő üzleti modelljüket, hogy élni tudjanak a megatrendek kínálta nyereségtermelő lehetőségekkel.
2017-ben a globális autóipari beszállítói iparág nagyjából 3 százalékos bevételnövekedést könyvelhetett el az előző évhez képest, vagyis átlagosan 7,3 százalékos EBIT-szinten tudták tartani a nyereségszintjüket. Míg az értékesítési mennyiség rekordokat döntött, addig a globális növekedés lassulni látszik néhány régióban, például Észak-Amerikában, ahol a személygépjárművek gyártása év végére 3 százalékkal esett vissza. A tanulmány szerint 2018-ban a beszállítók továbbra is növekvő bevételekre tehetnek szert, igaz, lassabb ütemben, de stabil EBIT-mutató mellett.
A szektor egészére jellemző pozitív hangulat visszatükröződött a beszállítók becsült értékesítési volumenében, akik még mindig a hosszú távra tervezett átlaguk fölött kereskednek – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. Ugyanakkor – tette hozzá – az iparágban kibontakozódó négy megatrend zavart okozhat a beszállítóknál. A technológia változása az ügyvezető szerint arra készteti a beszállítókat, hogy párhuzamosan fektessenek be az új és a régi technológiákba, hisz az új technológiai befektetésekből származó előnyök még bizonytalanok. Az árbevétel és az értékesítési folyamatok emellett nyomás alá kerülnek; egyidejűleg az elektromos autózás és a digitalizáció új bevételszerzési lehetőséget kínál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.