Ötmilliárd dolláros tőkebevonásra készül a kínai Ant Financial, mielőtt részvényeit bevezetné a tőzsdére. Az Alipay fizetési rendszert működtető pénzügyi szolgáltató értéke a Reuters elemzői szerint ezzel meghaladná a 100 milliárd dollárt, azaz a szintén kínai és a tőzsdei megjelenést ugyancsak az idei évre tervező Xiaomi okostelefon- és -készülékgyártó kategóriájába esne. Most ezt a két IPO-t várják a legnagyobb érdeklődéssel az ázsiai piacokon. Az egyharmadrészt a Jack Ma nagybefektető nevével fémjelzett Alibaba e-kereskedelmi óriás tulajdonában lévő Ant Financial legutóbbi, két évvel ezelőtti tőkebevonási köre 60 milliárd dollárra értékelte a céget, az idei kör ajánlatait viszont már a 80-100 milliárd dolláros szinthez kell igazítaniuk azoknak, akik részesülni kívánnak a világ legnagyobb felhasználói körével rendelkező Alipay borítékolható sikertörténetéből. A forrásbevonás szervezőit most választják ki, és pár hónap múlva már fogadják az ajánlatokat.
Könnyen elképzelhető, hogy házon belül megoldják a kérdést, ugyanis az Alibaba mellett olyan állami nagyrészvényesek vannak az Ant tulajdonosi körében, mint a China Life Insurance, a China Post Group és a China Development Bank egyik egysége. Az erős állami háttér nem mindig előny, ugyanis ez is szerepet játszott abban, hogy Washington nemzetbiztonsági okokra hivatkozva januárban meghiúsította egy amerikai versenytárs, a MoneyGram 1,2 milliárd dolláros felvásárlási kísérletét.
Az ötmilliárdos tőkebevonással az IPO felőli érdeklődést szeretnék letesztelni, ez bevett szokás a biztonságot szem előtt tartó kínai vállalatoknál. Még nem ismert sem az IPO volumene, sem a megcélzott színhelye, de az sem, mire kell, kell-e egyáltalán a friss pénz az Antnek. Jellemzően a kettős jegyzést választják a kínai technológiai cégek, itt is Hongkong és New York a legnépszerűbb. Hao Hong, a BOCOM International brókercég elemzője szerint az Ant kiemelkedő piaci részesedése az online fizetések terén garantálja az ügylet sikerét, az IPO-t pedig a részvénypiaci felfordulás sem veszélyezteti, mivel igen kurrens cégről van szó. Ezt támasztja alá a „kínai PayPal” 520 milliós felhasználói köre és a tavaly megtriplázódó, 2,1 milliárd dolláros adózás előtti eredménye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.