A Zwack Unicum Nyrt. 2017–18-as üzleti évének első három negyedévében a bruttó árbevétel 8,4 százalékkal 20,05 milliárd forintra csökkent. A 2017. április elejétől december végéig tartó időszakban az adókkal csökkentett árbevétel 2,5 százalékkal, az üzemi eredmény 13,5, az adózott eredmény pedig 0,9 százalékkal mérséklődött – derült ki a tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentésből.
Az alacsonyabb árbevétel a Kalinka-eladások jelentős csökkenésével magyarázható, 2016 végén az adóváltozások miatt kiugróan magas volt e vodka forgalma. A cég teljes hazai eladásai a vizsgált időszakban 3,3 százalékkal estek vissza. A Zwack saját gyártású termékeinek nettó árbevétele 7,7 százalékkal csökkent itthon. A prémiumitalok piacán viszont 11,7 százalékkal nőtt az értékesítés, az Unicum az átlagnál is kelendőbb volt. A St. Hubertusból 20 százalékkal nagyobb árbevétel származott.
A Diageo-portfólió árbevétele 17,6 százalékkal nőtt. A társaságiadó-kulcs csökkenése miatt mérséklődött a számított adó. Az adózott eredmény pedig lényegesen magasabb a tervezettnél, így a menedzsment megemelte az idei eredménycélt. Várakozásuk szerint ez az eredetileg tervezett 1,71 milliárd forint helyett meg fogja haladni a 2 milliárd forintot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.