A váLufthansa bevételei 2016-hoz képest 12 százalékkal 35,5 milliárd euróra nőttek tavaly; bár az összesített működési költségszint 9,6 százalékkal 34,8 milliárd euróra emelkedett, az egy utasra jutó költségek 1,8 százalékkal alacsonyabban voltak, mint egy évvel korábban. Ennek oka, hogy az utasforgalom-növekedés, és az ebből származó bevételnövekedés nagyobb arányú volt, mint a költségek növekedési rátája.
Ennek is köszönhetően
a kiigazított adózás előtti eredmény 70 százalékkal, rekordszintre, 2,9 milliárd euróra javult, az adózott eredmény pedig 33,1 százalékkal nőtt és 2,3 milliárd eurót tett ki a 2017-es pénzügyi évben.
A csoport hálózatos légitársaságainál 6,6 százalékkal, a diszkontoknál pedig 96 százalékkal nőtt az árbevétel, ennek hátterében az Air Berlin felvásárlása és a Eurowings általi átvétele áll. Az adózás előtti eredményhez a hálózatos cégek 2,2 milliárd, az Eurowings és a Brussels Airlines pedig 97 millió euróval járult hozzá.
A csoporton belül a 2016-os szinthez képest a Lufthansa 50 százalékkal több, 1,6 milliárd eurós adózás előtti eredményt ért el, a Swiss 36,5 százalékkal 550 millióra euróra javította eredményét, az Austrian Airlines pedig 57,8 százalékkal 101 millió euróra tornászta fel adózás előtti eredményét.
Erre az évre a Lufthansa azzal számol, hogy a kerozinszámla 700 millió euróval haladja majd meg a 2017-est, de ezt a többletköltséget a forgalomnövekedésből származó pluszbevétel ellentételezni tudja majd. Összességében a német légitársaság a 2017-es szinttől minimálisan elmaradó adózás előtti eredményt vár erre az évre.
https://www.vg.hu/vallalatok/tovabb-bovit-a-magyar-piacon-a-lufthansa-826611/
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.