Jelentős mértékben, 18,2 százalékkal növekedett tavaly a magyarországi faktoringpiac, miután a faktorált forgalom meghaladta az 1858 milliárd forintot – derül ki a Magyar Faktoring Szövetségnek a tagvállalatok adatait összesítő adataiból.
A szervezet statisztikái szerint a tavalyi növekedési ütem ugyan jóval elmaradt a 2016-os 31 százaléktól, ám a magas bázis miatt így is nagyon jónak tekinthető amellett, hogy a 2017-es forgalom újabb rekordnak számít.
A bruttó faktorált állománya 224,6 milliárd forintot ért el 2017-ben, 34,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A közzétett adatok alapján a magyarországi piacot továbbra is a bankok, illetve a banki hátterű pénzügyi vállalkozások uralják, miután a tíz legnagyobb 2017-es forgalmat lebonyolító szereplőből kilenc banki hátterű volt. A forgalom alapján felállított sorrendben továbbra is az OTP Bank áll az élen, megelőzve az UniCreditet és a CIB-et. A koncentráció szintén változatlanul erős a magyarországi szereplőknél, hiszen a szervezet adatai szerint az első öt szereplő összesített részesedése 85, az első tízé pedig 95 százalékos a forgalom alapján.
Az ágazati szövetség adataiból kiderül, hogy a kis- és középvállalkozások részesedése még mindig viszonylag szerény a faktorált forgalmon belül. Tavaly a forgalom 57 százalékát adták a nagy-, 30 százalékát pedig a középvállalatok, miközben a kis- és mikrovállalkozások csak 9, illetve 4 százalékkal részesedtek a tortából. Az egyes ágazatok közül a kereskedelem részesedése tavaly már elérte az 54 százalékot, kis híján 7 százalékponttal emelkedett a 2016-ban kimutatott arányhoz képest.
A szolgáltatói szektor részesedése gyakorlatilag változatlan maradt – 19 százalékot ért el –, az ipari vállalatok súlya pedig 16 százalékot tett ki. A szolgáltatás iránya szerint változatlanul a belföldi faktoring a meghatározó, tavaly a forgalom 97 százalékát adta, miközben az export- és importfaktoring részesedése 2,7 és 0,3 százalék volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.