Február elején – története során először – profitot jelzett a Twitter a negyedéves jelentésében, ami euforikus hangulatot eredményezett a vállalat részvényeinél, majdnem 50 százalékos pluszt láthattunk az elmúlt hónapban a papírtól. A menedzsment a várakozásaiban a 2018-as év egészében is profitra számít, ami további optimizmusra sarkallta a befektetőket.
Fontos azonban megnézni, hogy a Twitter számára történelmi gyorsjelentéshez és egyben a profithoz vezető út végére hogyan sikerült megérkezni. A kulcs a költségek visszavágásában rejlett (–28 százalék), a profit mindössze 2 százalékkal tudott növekedni. A menedzsment saját bevallása szerint ennél tovább már nem csökkenthetők a költségek, sőt növekedni fognak, így kulcskérdés, hogy sikerülhet-e a Twitternek a bevételi oldalon is eredményeket felmutatnia.
Bár konkrét számot nem kaptunk a jelentésben a várható bevételekről az első negyedévre, az EBITDA-várakozások alapján az 544–621 millió dolláros tartomány jelölhető ki. Ez a megszokottnál jóval szélesebb, az elemzői konszenzus ennek a tartománynak a felső szegmensébe, 600 millió dollár környékére várja a bevételeket, ami reális becslésnek tekinthető. Ha ebből a számból indulunk ki, és a 2016-ban, negyedévenként elkönyvelt bevételnövekedést vesszük alapul, akkor 2,57 milliárd dollárt kapunk az egész évre, ami konzervatív várakozás az elemzői konszenzus 2,69 milliárd dollárjához képest. Előbbi 5, utóbbi 10 százalékos bevételnövekedést jelentene, mindkét érték támogatja az optimista kilátásokat.
Egy zavarba ejtő tényezőt azonban még találunk a megfogalmazott várakozásokat böngészve: a menedzsment a bevételek növekedését követő költségemelkedéssel is számol, ami értelemszerűen erodálja a profitmarzsot. Ennek fényében nem tűnik könnyű feladatnak a GAAP szerinti profitábilis év 2018-ra. A historikusan egyébként is jóval gyengébb első fél év véleményem szerint így kifejezetten elbizonytalanító lehet, a második fél évben kell kiemelkedő teljesítményt látnunk a megfogalmazott célok eléréséhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.