BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A vagyonosok profikra bízzák a befektetési döntéseket

A vagyonnal, annak megőrzésével, illetve gyarapításával már nem biztos biztos, hogy az örökösök személyesen akarnak bíbelődni.

Átalakulóban van a vagyonos ügyfelek igénye a pénzügyi szolgáltatások terén: a korábbi aktív vagyonkezelés iránt egyre kevesebben érdeklődnek, a felgyorsult piaci környezet okán egyre többen akarják szakértőkre bízni a portfóliókkal kapcsolatos befektetési döntéseket. Kállay András, az Erste csoport private banking kompetenciaközpontjának vezetője szerint a generációváltás után még inkább előtérbe kerülhet ez a fajta szolgáltatás, hisz

az utódok nemegyszer teljesen másként viszonyulnak a gazdasági élethez, mások a preferenciáik, így a vagyonnal, annak megőrzésével, illetve gyarapításával sem biztos, hogy személyesen akarnak bíbelődni.

Kállay András, VIII. Magyar Privátbankári Konferencia. Fotó: Móricz-Sabján Simon

Az Erste anyavállalata már tizenöt éve elindította a Diszkrecionális Portfólió Menedzsment (DPM) üzletágát, s 5,5 éve Magyarországon is elérhető a szolgáltatás. Thomas Bobek, az Erste csoport DPM-vezetője szerint alapként határozták meg, hogy az ügyfelek a szolgáltatáson belül valóban úgy érezzék, a preferenciáik és kockázati hajlandóságuk alapján egyedi befektetési politika mellett fektethetik be a pénzüket. Az akkor megfogalmazott elvekre ma alapvetően ráerősít a MiFID II. szabályozás, csakugyan minden ügyfélnek egyedi megoldást kell kínálni – emlékeztetett Kállay András. A szakember szerint a DPM lehet a magyar piacra jellemző csapdahelyzetből kivezető út is.

Míg a „sima” tanácsadásért a magyar vagyonos ügyfelek a privátbanki (pb) szolgáltatások hazai furcsa kiépülése (egyfajta VIP-szolgáltatásként való nyújtása) miatt továbbra sem hajlandók nagyobb összegeket fizetni, addig a DPM-szolgáltatás esetében az 1 százalék körüli díjat elfogadják.

Cserébe ezért negyedévente valóban alapos tájékoztatást kapnak a portfólió aktuális állapotáról, a tanácsolt változtatásokról. Szerencsére – mondta Kállay András – a honi DPM-portfóliók teljesítménye lehetővé tette a jutalékok kifizetését, hisz a mintegy ezer hazai DPM-ügyfél az átlagos pb-kliensekhez képest nagyobb mértékben – jellemzően 20–45 százalékban – választ részvénybefektetést, a piacok teljesítménye pedig szép hasznot hoz az ügyfeleknek.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.