BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb számla van mínuszban

Tovább csökkent a lakossági folyószámlahitelek állománya a márciusig tartó egy év alatt, ám a hitelkártyapiacon már az élénkülés kezdeti jelei mutatkoznak – derül ki a jegybank adataiból.

Tovább csökkent az első negyedévben a háztartások folyószámlahiteleinek mennyisége: a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint március végén 362,3 milliárd forintra rúgott az állomány, amely 3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A folyószámlahiteleken belül a hitelkártya-követelések mennyisége 1,3 százalékkal esett vissza egy év alatt, és 154,3 milliárd forintot tett ki:

ezen belül a kamatozó követeléseké épp meghaladta a 100 milliárdos szintet, ami 8,9 százalékos csökkenés éves alapon.

Az új szerződésekre vonatkozó jegybanki statisztikák szerint viszont már fékeződni látszik a hosszabb ideje tartó csökkenő trend: a teljes folyószámlahitel-piacon 2018 első három hónapjában összesen 939,1 milliárd forintnyi keretet újítottak meg, ami minimálisan – nagyjából hárommilliárd forinttal – marad el az egy évvel korábbitól, a kamatozó hitelkártya-követelések új szerződéseinél pedig már enyhe növekedést mért az MNB, 377,2 milliárdos mennyiség mellett.

Fotó: Pixabay

A hitelkártyapiacra vonatkozó legfrissebb – 2017 végi állapotokat tükröző – adatok szerint szintén lehet bízni az élénkülésben.

A jegybank statisztikáiból kiderül, hogy decemberben 1,417 millió hitelkerettel ellátott plasztik volt forgalomban Magyarországon, ami 44,3 ezerrel (3,2 százalékkal) több az egy évvel korábbinál.

A hitelkártyák számának emelkedése mellett növekedett az általuk generált forgalom is. Az MNB adatai szerint tavaly több mint 620 milliárd forint értékben vásároltak a kereskedőknél plasztikjaikkal a kártyabirtokosok, ami 15,2 százalékos növekedés az egy évvel korábbi volumenhez képest.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.